تجاری سازی یکی از اهداف اصلی قانون حمایت از تواید دانش بنیان

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده که پژوهشگاه‌های مستقل یا وابسته به دانشگاه‌ها موظف‌اند در راستای نقش‌آفرینی پررنگ‌تر در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، حرکت به سمت تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی و حل مسائل کلان کشور اقدام به طراحی و ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری تخصصی متشکل از شتاب‌دهنده و مراکز نوآوری تخصصی، مراکز رشد تخصصی، دفتر مالکیت فکری و انتقال فناوری تخصصی کنند.

با افزایش اهمیت سیاست فناوری و نوآوری، توسعه فناوری توسط دانشگاه‌ها از طریق سازوکار‌هایی همچون همکاری با صنعت مورد توجه قرار گرفت. در سال‌های اخیر با متداول شدن نگاه نظام‌مند به نوآوری نقش دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در نوآوری و خلق ثروت نیز اهمیت بیشتری یافته است.


خبرگزاری برنا؛ حرکت به سمت حل مسائل کلان کشور و تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی با انجام یکسری موارد ذکر شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌تواند به نقش‌آفرینی بیشتر پژوهشگاه در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کمک کند.

انتهای پیام/

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پژوهشگاه می‌توانند عامل مؤثری در پویایی و تداوم نظام تولید ملی و نوآوری در کشور باشند، امروزه حتی نقش پژوهشگاه‌ها در حل چالش‌ها و مسائل کلان نیز پررنگ‌تر شده است.





منبع

حمایت و هدایت درست دانشجویان و نیروی انسانی در پژوهشگاه‌ها برای حل مسائل کلان کشور و تجاری‌سازی هرچه بیشتر دستاورد‌های پژوهشی یکی از موضوعات مهمی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به آن تأکید شده است.

بخوانید:  مشکلات کوچک نباید باعث توقف در تولید شود

در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرای و بخش‌های خصوصی توجه ویژه‌ای شده و سازوکار تهیه بستر لازم برای توسعه را مشخص کرده است.


تجاری سازی یکی از اهداف اصلی قانون حمایت از تواید دانش بنیان