ترکیب های غذایی جادویی برای سلامت را بشناسید

از گذشته یک «این چیزا رو با هم نخوری» به ما گفته‌شده و ما طبق آن‌دستورالعمل مثلا خربزه و عسل را با هم نمی‌خوریم. در مقابل این‌ها، ترکیب‌هایی وجود دارند که برای بدن یک بُرد به حساب‌می‌آیند و ممکن‌است از مکمل‌ها بهتر عمل‌کنند. اما این ترکیب‌ها را می‌شناسید؟

زردچوبه، شیر و فلفل‌سیاه| زردچوبه حاوی کورکومین است، یک ترکیب فعال زیستی با فواید بالقوه برای سلامت. «پیپرین» که در فلفل سیاه یافت می‌شود، می‌تواند جذب کورکومین را در بدن افزایش دهد. این ترکیب ممکن است اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته باشد و به طور بالقوه التهاب را کاهش دهد و از سلامت کلی حمایت کند.

 

به گزارش برنا؛ ترکیب موز و شیر و خرما یک جایگزین غذایی سالم است. چرا؟ این به دلیل محتوای بالای پروتئین، کربوهیدرات و پتاسیم است که در ترکیب با خرماهای غنی از آهن و شیر سرشار از چربی سالم، غذایی مغذی و سالم را ایجاد می‌کند. همچنین این ترکیب به تقویت ایمنی، تقویت سلامت استخوان، قدرت عضلانی، تامین انرژی، تضمین قند و فشار خون بهتر کمک می‌کند.

 

نخود سیاه و گوجه فرنگی|نخود سیاه منبع خوبی از پروتئین و فیبر گیاهی است، در حالی که گوجه فرنگی حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی اضافی است. ترکیب پروتئین و فیبر می تواند به شما کمک‌کند احساس سیری و رضایت داشته‌باشید. نخود سیاه و گوجه فرنگی به طور طبیعی چربی کمی دارند و گزینه خوبی برای کسانی است که می‌خواهند چربی‌شان را مدیریت‌کنند.



منبع

برنج و کشک|برنج و کشک یک ترکیب غذایی رایج در بسیاری از فرهنگ‌هاست. این ترکیب ساده یک ترکیب مغذی برای دستیابی به سلامت کامل است که شامل پروتئین و پروبیوتیک‌هاست و امکان دارد به بهبود هضم و تقویت سلامت روده کمک کند. علاوه بر این، مصرف این ترکیب می‌تواند به بهبود سلامت استخوان‌ها و ایجاد خواب بهتر نیز کمک کند.

بخوانید:  ائتلاف امنا تلاش کرده به مردم نزدیک باشد