جلوگیری از ورود ۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب به تالاب انزلی با تخصیص اعتبارات مورد نیاز



به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مارال محبوب معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت در مورد طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر انزلی گفت: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقاء بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی در ادامه با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی تشریح کرد : تا کنون اقدامات  انجام گرفته شامل احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب درشبانه روز که از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تامین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

وی در ادامه به احداث ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالاآورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

محبوب با تاکید بر اقدامات عنوان شده ، گفت : باتوجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه‌ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح‌های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات موثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

بخوانید:  انتشار چاپ ششم "ظهور" نوشته علی موذنی توسط نشر نیستان

وی با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه ها، شاهد آن باشیم پسابی با استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر گردد.
انتهای پیام/



منبع