حمایت از ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان در رویداد ملی اسکان موقت

شرکت‌کنندگان در این رویداد از امتیازات و حمایت‌های زیر بهره‌مند خواهند شد:

به طور معمول پس از وقوع یک حادثه در ابعاد گسترده و وسیع، مناطق مسکونی موجود به نوعی غیرقابل استفاده شده و افراد بازمانده ناگزیر به سکونت در مکانی غیر از خانه‌های خود می‌شوند. از دست دادن سرپناه، باعث شکست روحیه و پراکندگی انسان‌ها می‌شود؛ به همین دلیل پس از چنین حوادثی، اولین موضوعی که تا حدی در افراد آسیب‌دیده ایجاد امنیت و آرامش می‌نماید، داشتن سرپناه مناسب و جمع شدن خانواده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همواره در معرض تعداد زیادی از سوانح طبیعی، به‌خصوص سیل و زلزله بوده‌است. وقوع حداقل چندین حادثه شدید در طول یک سال و ضعف در انجام پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش اثرات این حوادث سبب شده است که میزان بالایی از خسارت و ویرانی در کل کشور مشاهده شود.

طرح‌های برگزیده در نمایشگاه دائمی رویداد اجرا شده و جهت ارائه به نهاد‌های دخیل در امر اسکان موقت و سایر سرمایه‌گذاران به نمایش گذاشته می‌شوند.

رتبه چهارم تا دهم: تندیس جشنواره + دیپلم افتخار

رتبه اول تا سوم: تندیس جشنواره + دیپلم افتخار + جایزه نقدی

قرارگیری طرح‌های برتر رویداد در فرایند بررسی تأمین طرح‌های ذخیره‌سازی اسکان موقت؛ تخصیص گرنت (اعتبار مالی) توسعه فناوری و ساخت نمونه اولیه کامل (MVP) جهت اجرا در نمایشگاه دائمی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، تخصیص اعتبار مالیاتی از محل قانون جهش تولید دانش‌بنیان جهت تشکیل واحد تحقیق و توسعه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و اجرای طرح‌های برتر در نمایشگاه دائمی رویداد جهت ارائه به سرمایه‌گذاران و سایر نهاد‌های دخیل در امر اسکان موقت از دیگر حمایت‌هایی است که از طرح‌های برتر صورت می‌گیرد.

بخوانید:  توصیه‌های ایمنی مهم در شرایط هشدار وقوع سیل

انتهای پیام/



منبع

تمامی ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات تجاری حوزه اسکان موقت و فضا‌های خدماتی مرتبط در سه محور مسکن موقت پیش‌ساخته، نیمه پیش‌ساخته و ساخت درجا در این فراخوان پذیرش می‌شوند.

فرایند رویداد در چهار مرحله کلی صورت خواهد گرفت؛ مرحله اول به اعلام فراخوان و دریافت طرح‌ها اختصاص دارد. در مرحله دوم فرایند غربالگری و داوری اولیه انجام‌شده و طرح‌های منتخب در فرایند داوری حضوری بررسی می‌شوند. در ادامه طرح‌های برتر راه‌یافته به مرحله بعد در یک دوره توانمندسازی و مشاوره تخصصی شرکت کرده و در نهایت وارد رویداد نهایی، اجرایی‌سازی و حضور در نمایشگاه می‌شوند.

درصورتی‌که طرح‌ها و محصولاتی بتوانند خواسته‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در موضوع اسکان موقت پاسخ دهند، در فرایند بررسی و تأمین نیاز اسکان موقت کشور جهت ذخیره‌سازی و در مواقع بحرانی طی تفاهمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تمامی صنعتگران، کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران، اقشار دانشگاهی، صاحبان ایده و کلیه علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام در رویداد مذکور، طرح‌های خود را در فرمت مشخص (فرم ثبت‌نام) ارسال کرده و از مزایای این رویداد بهره‌مند شوند.