خرید ۲۵۰ هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت با نرخ علی‌الحساب/ایران رتبه ۱۳ جهانی را در تولید گندم کسب کرد

علایی مقدم با اشاره به اینکه از ۱۱ عضو شورای قیمتگذاری ۶ نفر نمایندگان تشکل‌های کشاورزی هستند، گفت: برای برآورد قیمت، در هفته‌های اخیر در کمیسیون‌ها جلسات متعددی برگزار شده و قیمت‌های مختلفی از هزینه ها، دستمزد، حمل و نقل و … اخذ و نرخ‌هایی از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۱۷ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم دیم برآورد شده است.





منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، شاهپور علایی مقدم معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، در رسانه ملی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم در استان‌های جنوبی کشور، اعلام کرد: شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی، امروز نرخ خرید تضمینی این محصول راهبردی را با لحاظ کردن معیار‌های اثرگذاری مانند نرخ تورم، هزینه ها، سود متعارف و تعاملات بازر‌های جهانی تعیین خواهد کرد.

انتهای پیام/





وی با تاکید بر اینکه هدف دولت، حمایت از تولیدکنندگان است درباره قیمتگذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم گفت: پایداری تولید مستلزم حمایت همه جانبه از کشاورزان است و در قیمتگذاری این فصل نیز معیار‌های اثرگذاری مانند نرخ تورم، هزینه‌های تولید و حمل و نقل، سود مناسب و تعاملات بازار‌های جهانی در نظر گرفته خواهد شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


خرید 250 هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت با نرخ علی‌الحساب/ایران رتبه 13 جهانی را در تولید گندم کسب کرد


آیا این خبر مفید بود؟

وی با اشاره به اهمیت راهبردی تولید گندم و عزم جدی دولت برای تامین نیاز کشور و همچنین قدردانی از زحمات کشاورزان گندم کار، تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۵۰ هزار تن گندم بصورت علی الحساب خریداری شده است.


معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ امروز در جلسه شورای قیمتگذاری تعیین خواهد شد، تصریح کرد: بی تردید شورای قیمتگذاری در نشست امروز تصمیمی خواهد گرفت که به سود امنیت غذایی، تولید کننده و مصرف کننده باشد.