در سینمای مدرن انتخاب اسامی در حد یک نام است





منبع

او در خصوص داستان‌ فیلم‌های مدرن ایرانی و خارجی در چند سال اخیر گفت: اگر نگاه بیندازید متوجه می‌شوید که در فیلم‌های مدرن ایرانی و خارجی عمدتا داستان‌گویی را به شکل متعارف کنار گذاشته‌اند و بیشتر به روابط و مناسبات بین شخصیت‌ها پرداخته‌‌اند. در چنین شرایطی وقتی نشانه‌شناسی کاربرد نداشته باشد این موضوع فقط به حوزه‌ی نامگذاری تسری پیدا می‌کند. در سینمای مدرن یا خرده‌پیرنگ انتخاب اسامی فقط در حد یک نام است که برای شناسایی و تشخیص یک فرد از دیگری به کار می‌رود. اما در سینمای داستان‌گو مسئله‌ی نشانه‌شناسی و طبعا نشانه‌ها در همه‌ی جنبه‌ها مخصوصا نامگذاری اشخاص و شخصیت‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

مصاحبه هفته؛