در نشست فعالان گردشگری با نمایندگان مجلس چه گذشت؟

وی تأکید کرد: باید در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی تر به موضوع گردشگری بپردازیم. 

شالبافیان تصریح کرد: اگر شما پیش نویسی که مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضرت آقا فرستادند را با پیش نویس ابلاغی مقایسه کنید، جایگاه گردشگری را نزد رهبر معظم انقلاب می بینید.

وی افزود: آن زمان دولت وقت و رییس مجلس وقت موافق تشکیل وزارت بازرگانی و مخالف تشکیل وزارت گردشگری بودند اما با پیگیری های صورت گرفته در همین جلسات، این ساختار شکل گرفت.

مقابله با ایران هراسی ناشی از اغتشاشات و تبلیغات منفی علیه ایران، اختصاص بودجه حداقل ۴۰۰ میلیاردی برای تبلیغات در راستای مقابله با ایران هراسی، حذف یا کاهش یارانه تأسیسات صنعت گردشگری، ارائه مشوق های بیمه ای به اقامتگاه های بومگردی، نگاه ویژه اقتصادی به مقوله گردشگری، ورود مجلس یا شخص رئیس جمهور به مقوله گردشگری سلامت، تفکیک گردشگران خارجی از جاسوس ها و بهبود وضعیت ناوگان گردشگری از جمله موضوعات و دغدغه هایی بود که در این نشست از سوی فعالان گردشگری به آن اشاره شد.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست عنوان کرد: ما سند بالادستی و طرح جامع در گردشگری داریم، اینکه نقش ما چه بوده و تا کجا پیش رفته‌ایم اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، نشست «توسعه راهبردهای صنعت گردشگری و بررسی موانع موجود» با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس‌، ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از فعالان صنعت گردشگری شب گذشته در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

بخوانید:  پیراهن پرسپولیس هدیه جذاب برای سرخ پوشان جدید!+ تصویر

علی اصغر شالبافیان در این نشست اظهار کرد: تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه در چنین جمعی طی سال ۹۲ مطرح شد و به نتیجه رسید، به همین جهت برپایی چنین جلساتی می تواند بخشی از مشکلات صنعت گردشگری را رفع کند.


آیا این خبر مفید بود؟

جایگاه ویژه گردشگری نزد رهبر انقلاب

ادامه دارد…





وی تأکید کرد: بخش خصوصی از مجلس مطالبه کند که صنعت گردشگری براساس طرح جامع به کجا رسیده است و اگر سند نیازمند پایش است خواستار آن شوند.

معاون گردشگری کشور با اشاره به قدیمی بودن قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: بیش از ۳ دهه است که قانون توسعه ایرانگردی جهانگردی بازنگری نشده، در حالی که رویکردها تغییر یافته است.

بی توجهی به نقش بخش خصوصی در توسعه کشور

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی با بیان اینکه پیش نویس قانون حمایت از توسعه قانون ایرانگردی و جهانگردی در دستور کار قرار گرفته، گفت: کارهای کارشناسی انجام شده و ما امیدواریم تا پایان مجلس در قالب طرح دو فوریتی پیگیری شود.

از مقابله با ایران هراسی تا لزوم ورود رئیس جمهور به موضوع گردشگری سلامت

در ادامه این نشست محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی از ضعف نظارت مجلس و عدم باور مسئولان به گردشگری صحبت کرد و گفت: متأسفانه ما شاهد عدم درک از نقش بخش خصوصی در توسعه کشور هستیم.