دستگاه قضا با هیچ کسی تعارف ندارد و بر رعایت قانون تاکید دارد

معاون دادگستری کرمان: دستگاه قضا با هیچ کسی تعارف ندارد و بر رعایت قانون تاکید دارد

معاون قضایی دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضاییه بر اساس وظایف قانونی که دارد، تضمین کننده سلامت انتخابات خواهد بود، گفت: دستگاه قضا با هیچ کسی تعارف ندارد و بر رعایت قانون تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مهدی قویدل در نشست اعضای کمیته حقوقی و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان کرمان با نمایندگان و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی استان تاکنون تمامی نکات قانونی مطرح و نقش تمامی دستگاه‌های اجرایی در این امر مشخص و بر همون اساس نیز مطالبه خواهیم کرد.
معاون اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: هر خبری که مربوط به نامزد‌های انتخابات در هر حوزه انتخابی از طریق دادستان همان شهرستان پیگیری می‌شود.
وی به برگزاری ۲۲ جلسه کمیته رصد فضای مجازی در استان اشاره کردو و بر رعایت قانون تاکید و عنوان کرد: قوه قضائیه مصمم به رعایت دقیق مر قانون است و باید توجه داشت که هیچ شخصی حق عمل بر خلاف قانون را ندارد و باید از قانون گریزی و ترویج قانون شکنی و قبح شکنی پرهیز کرد.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی استان تصریح کرد: در بحث سلامت و امنیت انتخاباتی امسال برنامه ریزی خوبی صورت گرفته ودر این خصوص جلسات متعدد و مستمری با اعضای ستاد داریم که بدون شک نتیجه خوبی را شاهد خواهیم بود و اطمینان را می‌دهیم که جرائم و تخلفات انتخاباتی کاملا رصد و پیگیری و رسیدگی می‌شود.
وی با تاکید بر این نکته که رعایت قانون باید سرلوحه کاری هر شخص قرار گیرد، اضافه کرد: در انتخابات باید علاوه بر مدنظر داشتن رعایت دقیق قانون و توجه به تذکرات دستگاه قضائی، با نیرو‌های انتظامی وامنیتی و ترافیکی و … همکاری مطلوب به عمل آید و از هرگونه اختلاف افکنی و تفرقه انگیزی پرهیز گردد و اجازه ندهیم هنجار شکنی در جامعه باب شود و به نام نمایندگان ثبت شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از نمایندگان و کاندید‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست: با وعده‌های بی اساس و نادرست نباید در مردم ایجاد توقع کرد که بعدا نارضایتی و ناراحتی مردم را به دنبال داشته باشد.
قویدل در ادامه سخنانش تصریح کرد: با توجه به وظایف قضایی و قانونی که عهده دار هستیم، دستگاه قضا با هیچ کسی تعارف ندارد و بر رعایت قانون تاکید دارد کما اینکه این دستگاه بر اساس وظایف قانونی که دارد، تضمین کننده سلامت انتخابات خواهد بود.
این مقام قضایی در پایان با بیان کامل مواد قانونی ۷۰ تا ۸۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و شرح مجازات‌های ناشی از تخطی از این مواد قانونی در دوران قبل، حین و بعد از انتخابات، یادآور شد: سامانه جامع ارتباطات مردمی با دادگستری (سجام) یک سامانه کاملا محرمانه است که می‌توان هر گونه تخلف، نقد، پیشنهاد چه در زمینه انتخاباتی و … را در آن گزارش داد.
انتهای پیام

بخوانید:  مجمع جهانی بیداری اسلامی اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد



منبع