دولت سیزدهم با مولدسازی دارایی ها، سرمایه توسعه ساخت مسکن را فراهم می کند/ عزم مسکن سازی جدی تر از همیشه

وضعیت ساخت مسکن در کشور با همت وزیر راه و شهرسازی، پیگیری‌های رئیس جمهور و سازمان‌های متولی و مربوطه مطلوب و چشمگیر است اما باید با نوآوری‌های جدید صنعت ساخت و ساز مسکن تحولی نوین پیدا کند تا واحدهای مسکن در زمان مقرر شده تحویل صاحبین شود.

مسکن

نهضت ملی مسکن

در کشور ما افراد ثروتمند به مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند که این روند موجب شده تا افرادی که از سرمایه بالایی برخوردارند واحدهای لوکسی را خریداری کنند و کنار بگذارند و این عمل باعث ایجاد تورم و نقدینگی خواهد شد؛ ابتدا دولت باید خانه‌های خالی و لوکس را شناسایی کنند و مالیاتی برای این افراد در نظر داشته باشد تا تمام این افراد موظف شوند خانه‌های خالی خود را به را رهن یا اجاره دهند تا کنترلی بر بازار مسکن شود.


آیا این خبر مفید بود؟

عزم وزیر جوان راه و شهرسازی برای ساخت و ساز مسکن واضح است و در مدیریت جدید وزارت راه با حضور مهرداد بذرپاش اتفاقات مثبتی در حوزه راه و مسکن خواهد افتاد و با همراهی نظام پولی و بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات به سازندگان و خریداران مسکن گام های اساسی در این حوزه برداشته خواهد شده دولت سیزدهم بتواند با عزم جدی و قوی خود کمبود تعداد خانه در دولت‌های پیشین کشور را جبران کند. 

دولت ابراهیم رئیسی برخلاف سیاست مداران دولت‌های گذشته وعده‌های خود در حوزه مسکن استان به استان به مرحله عملیاتی می‌‍رساند که این روند دولت سیزدهم در چشم مردم متمایز می‌کند و این نکته به نظر مردمان کشورمان حائز اهمیت است.

بخوانید:  تارتار جانشین مازیار زارع شد

نخستین پروژه نهضت ملی مسکن به تعداد 500 واحد مسکونی که خرداد سال گذشته ساخت آنها آغاز شد در خرداد امسال افتتاح می‌شود. 

ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان دولت سیزدهم یکی از اصلی ترین شعارهای ابراهیم رئیسی در دوران انتخابات بود ریاست جمهوری بود و بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند که ساخت این تعداد مسکن به شرایط اقتصادی کلان کشور بستگی دارد، اگر قرار باشد افزایش قیمت ها در همه موارد از مصالح گرفته تا دستمزدها و قیمت زمین و… در مسیر سربالایی باشد مسکن و اجاره هم صعودی خواهد بود منتهی اگر دولت بتواند تورم را مهار کند و از افزایش قیمت ارز جلوگیری کند تعادل و آرامشی در قیمت گذاری بر بازار مسکن ایجاد خواهد شد.

در همین راستا سرمایه های مازاد و را باید مدیریت کرد و این سرمایه‌ها نباید بدون برنامه‌ریزی وارد بازار مسکن شوند چراکه این اقدام موجب ایجاد افزایش قیمت های کاذب در بازار می شود.

به نظر می‌رسد موضوع ساخت مسکن از جمله برنامه‌هایی است که به صورت جدی در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود زیرا؛ نیاز به زمین مناسب و تامین مالی باید با مدیریت درست کار ساخت مسکن را آسان کند؛ ساخت هزارواحد مسکن طی هرماه از سال قطعا کار دشوار و پیچیده‌ای خواهد بود که دولت سیزدهم با نوآوری‌های پیشرفته ساخت مسکن را کوتاه‌مدت و با کیفیت بالا تحویل واجدین شرایط خواهد شد.

از ابتدای دولت سیزدهم بیش از 300 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ثبت‌نام کردند و حائز شرایط شناخته شدند که شرکت عمران شهرهای جدید برای 200 هزار متقاضی، پروژه تولید مسکن را وارد فاز عملیاتی و اجرایی کرد.

بخوانید:  توقف ترددهای دریایی در هرمزگان تا دهم فروردین

بزرگترین مسئله ای که در شرایط فعلی بازار مسکن با آن روبرو است فاصله میان قیمت تمام شده مسکن و توان خانوار است و قطعا موضوع تامین مالی که در این بین بتواند افزایش توان متقاضیان واجد شرایط خرید مسکن را فراهم کند اهمیت بالایی پیدا می کند. از این رو تامین مالی را می توان کلید حل مشکل بازار در شرایط کنونی است.

مسکن جزو اصلی‌ترین و مهم‌ترین رفاه و معیشت مردم محسوب می‌شود که دولت سیزدهم با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان روند ساخت و تحویل مسکن را در استان‌های مختلف کشور به خوبی پیش می‌برد و براساس وعده‌های وزیر راه و شهرسازی مبنا بر این است که از ابتدای (فروردین 1402) طی هر ماه هزار واحد مسکن تحویل واجدین شرایط طرح مسکن ملی شود تا وعده ساخت 4 میلیون مسکن طی سکانداری اول دولت به سرانجام رساند.

مسکن

انتهای پیام/





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ با روی کار آمدن مهرداد بذرپاش وزیر جوان در کابینه دولت سیزدهم مسکن تحولی چشمگیر و فراونی گرفت با این حال که در دولت‌های پیشین بحث مسکن صرفا در حد شعار و و سخن بود و هیچگاه به مرحله اجرا و عملی نرسید.

به نظر می‌رسد دولت بر روی این دو موضوع تمرکز خوبی دارد و با حل شدن آنها اتفاقات خوبی در خصوص بهبود وضعیت بازار مسکن رخ خواهد داد.