رشد 8.2 درصدی استان قزوین با 61 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق می شود

یاری اظهارداشت: تحقق این میزان رشد را با تلاش مجموعه مدیران برای تسهیل در فرآیند کارها و جذب سرمایه گذار ممکن می دانیم زیرا در پنج ماهه امسال تاکنون 40 هزار میلیارد توان آن در شرف محقق شدن است که البته به دلیل تورم شاید حجم آن کمتر دیده شود.

image_2022_9_5-16_31_15_120_nIZ

یاری در مورد وضعیت تالار شهر نیز گفت: این پروژه ملی است و به دلیل سوء مدیریت متوقف شده و به سرانجام نرسیده و طرحی که با 8 میلیارد تومان می توانست آماده بهره برداری شود امروز با 150 میلیارد تومان نیز تکمیل نخواهد شد و بهترین راهکار واگذاری آن به بخش خصوصی و یا شهرداری است.

وی در خصوص نقش کانون ارزیابی در بررسی شایستگی مدیران در انتصاب ها بیان کرد: مدیران ارشد و کلان استان بر اساس سیاست های کشوری و خارج از اختیار استان تعیین می شوند اما در انتخاب مدیران میانی تلاش کرده ایم در کانون ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه ریزی افراد بر اساس شایستگی و تخصص و تعهد انتخاب شوند تا کارها سامان یابد.

گره «تالارشهر» با واگذاری به بخش خصوصی باز می شود   

 

10 هزار و 700 میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور

وی در خصوص تبدیل وضعیت افراد شاغل نیز گفت: تاکنون 1273 نغر از ایثارگران تبدیل وضعیت داده شده اند که بیشترین تبدیل در دانشگاه های بین المللی و علوم پزشکی بوده است.

image_2022_9_5-16_45_48_74_MuM

یاری بیان کرد: بر اساس همین سند استقرار صنایع آب بر، فولادی و پتروشیمی و توسعه دامداری ها در استان ممنوع شده و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و موافقت با احداث شهرک انرژی، شهرک تولید محتوا و شهرک صنفی در اولویت قرار گرفته است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

بخوانید:  ساخت پانسمان با استفاده از ضایعات درخت موز



منبع

یاری افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری کشور 9.2 درصد و در استان 7.2 درصد و کمتر از میانگین کشوری است که نشان می دهد این منطقه ظرفیت های خوبی برای اشتغال و سرمایه گذاری دارد.

بیکاری+جوانان+کارگر

وی در ادامه به طرح های نیمه تمام استان نیز اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر در استان قزوین 700 طرح نیمه تمام در بخش های راه، بهداشت و درمان، عمران شهری و آبرسانی داریم که تکمیل آنها 5 سال زمان و بیش از 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در ادامه گفت: اعتبارات امسال استان قزوین در حوزه تملک دارایی و عمرانی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان با 26 درصد افزایش نسبت به سال قبل و اعتبارات هزینه های نیز 500 میلیارد تومان است.

سالن

00000

مشاوری امین برای سرمایه گذاران استان هستیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: شهرداری آماده تعیین تکلیف پروژه تالار شهر است و امیدواریم بتوانیم برای واگذاری آن به بخش خصوصی به تصمیم مناسبی برسیم و این کار به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: برای پذیرش سرمایه گذاران دارای اهلیت هیچ عجله ای نداریم و با رویکرد کارشناسی و تحقیقاتی امیدواریم به اجرای طرح های کاربردی و مهم کمک کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین تصریح کرد: خوئشبختانه تاکنون بیش از 1100 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان محقق شده و در هفته جاری نیز قرار است 500 میلیارد تومان دیگر به استان پرداخت شود.

یاری در خصوص جشنواره شهید رجایی نیز اظهارداشت: برای تقویت انگیزه دستگاههای اجرایی فعال همه ساله جشنواره شهید رجایی با انتخاب دستگاههای برتر انتخاب می شوند که امسال نیز از میان 117 دستگاه اجرایی ضمن بررسی 2 هزار شاخص توانستیم 17 دستگاه برتر را معرفی کنیم.

بخوانید:  ساخت و تحویل دو  واحد مسکونی  به خانواده های زندانیان توسط انجمن حمایت از زندانیان گرگان

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ ابوالفضل یاری روز دوشنبه در نشست خبری که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: یکی از اسناد بسیار مهم که اخیرا مورد توجه دولت نیز قرار گرفته موضوع آمایش سرزمین است که در این راستا اولین استانی هستیم که اسناد آمایش را منتشر کرده ایم.

آغاز تدوین برنامه هفتم

بودجه 1000 میلیارد تومانی استان با 26 درصد افزایش

یاری در ادامه با حوصله به همه سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

یاری به سفر رئیس جمهور به استان قزوئین نیز اشاره کرد و افزود: سفر آیت الله رئیسی به استان قزوین بسیار پربار بود و مصوبات ما شاید با استانهای مهم و بزرگی چون خراسان و اصفهان برابری می کرد که در این راستا 10 هزار و 700 میلیارد تومان به استان اختصاص خاهد یافت که توسعه استان را شتاب خواهد بخشید.

آیا این خبر مفید بود؟

image_2022_9_5-17_5_52_570_h0A

یاری اظهارداشت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارغ از هر گونه نگاه سیاسی و جناحی همواره به عنوان کارشناسانی امین در خدمت سرمایه گذاران هستیم و تلاش می کنیم مدلی از حکمرانی محلی را با اختیارات مناسب عملیاتی کنیم و الگوی کشور شویم.

این مسئول بیان کرد: ستاد درآمدهای استان قزوین پیش بینی کرده که باید در استان بیش از 7 هزار میلیارد تومان درآمد کسب شود که به نظر می رسد با فشاری که به صنایع وارد خواهد کرد این کار کمی سخت و دور از هدف باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: بر این اساس برخی«کلان پروژه ها» در دستور کار قرار گرفته برای نمونه شهرک انرژی در یک هزار هکتار برای تولید 2500 مگاوات انرژی تجدید پذیر، هاب لجستیک، منطقه ویژه اقتصادی، شهرک گلخانه ای نودهک، چشمه نور، منطقه ویژه کشاورزی همچنین توسعه آبزی پروری در مناطق 9 گانه شاهرود، از کارهای بزرگی است که بر اساس سند آمایش می تواند توسعه متوازن قزوین را محقق کند.

بخوانید:  احمدی صدر برای یک سال دیگر مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شد

3333

وی اضافه کرد: سند آمایش بر اساس ظرفیت های کنونی و چشم انداز آینده و رویکرد آینده نگری تهیه و تدوین شده و بایدها و نبایدها در آن لحاظ شده است.

تبدیل وضعیت 1273 نفر از ایثارگران

مدیران میانی بر اساس شایسته سالاری انتخاب می شوند

وی بیان کرد: در استان قزوین حدود 34 هزار شاغل در 89 دستگاه اجرایی هستیم که حدود 4 هزار کارمند 24 دستگاه اجرایی حقوق خود را از سازمان دریافت می کنند و شرایط کارکنان در زمینه دریافت خارج از حقوق شرایط بهتری از دیگر استانها داریم.

انتهای پیام

وی در ادامه گفت: تدوین برنامه هفتم توسعه نیز آغاز شده که می تواند مسیر آینده را برای ما ترسیم کند.

نرخ بیکاری استان کمتر از میانگین کشوری است

 

یاری گفت: شایسته سالاری می تواند دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد و هزینه های حکومت را کاهش دهد لذا در جاهایی که نظر این سازمان دخیل است بدون تردید به توانمندی وئ شایستگی های افراد توجه ویژه خواهیم کرد.

700 طرح نیمه تمام در استان قزوین/ 1800 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز 

وی نرخ تورم را 45.2 درصد اعلام کرد و گفت: با تعیین تکالیف استانداران رشد 8.2 درصدی در استان قزوین تعیین شده که برای تحقق آن به 61 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمندیم که باید در استان عملیاتی شود.

140004201708417023181164