روستای «کلج» در طارم سفلی قزوین به عنوان روستای دوستدار کتاب برگزیده شد

مدیرکل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد گفت: به مناسبت فعالیت های کتابخانی ارزشمند این روستا مبلغ 50 میلیون تومان کتاب جهت افزایش تعداد نسخ کتاب کتابخانه این روستا و مبلغ 50 میلیون تومان بابت هزینه کرد در فعالیت های فرهنگی مرتبط با کتاب و 15 میلیون تومان اعتبار عمرانی جهت هزینه کرد در حوزه کتاب تخصیص داده شده است.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: مهم ترین اولویت فرهنگی در کشور توجه به کتاب و کتابخوانی است.

اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل مجامع  تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد نیز در جمع ساکنین روستای کلج با تبریک انتخاب این روستا به عنوان روستای کتابخوان کشور گفت: در حال حاضر در کشور 13 روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده است که روستای کلج یکی از برترین این این روستاها بشمار می رود.

شرکت کنندگان در این مراسم  ضمن بازدید از کتابخانه روستای کلج با فعالیت های این کتابخانه آشنا شدند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تصریح کرد: به لطف خدا پس از پیروزی انقلاب با توجه ویژه به مسئله کتاب و کتابخوانی و توسعه فضاهای فرهنگی امروزه کشور عزیزمان در بین همه کشورهای مسلمان و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه نخست را در میزان سرانه فضای کتابخانه ای هم از نظر فضای کتابخانه ها و دسترسی مردم به کتابخانه ها کسب کرده  و در دنیا نیز جزو کشورهای برتر محسوب می شود.

جانمعلی پور یادآورشد: امروز وظیفه داشتیم در جمع مردم این روستا حضور پیدا کنیم و درخواست کنیم در طول یکسال آینده در برنامه هایی که به مناسبت انتخاب این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب تدارک دیده شده، مشارکت فعال داشته باشند.

بخوانید:  تردد ۱۲ میلیون دستگاه خودرو‌ در جاده‌های استان قزوین

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور با معرفی 13 روستا از سراسر کشور به عنوان « روستای دوستدار کتاب» برگزار شد، که روستای «کلج» از توابع طارم سفلی قزوین به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

در پایان این مراسم از خدمات پریسا کهنسال مسئول کتابخانه روستای کلج تقدیر شد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در کتابخانه های استان در یکسال گذشته ارائه داد. 

احمدوند اظهار داشت: در گام نخست انتخاب روستای « کلج» را به عنوان یکی از روستاهای دوستدار کتاب به اهالی کتابدوست و علاقمند این روستا تبریک می گوییم و این افتخار نشان از ظرفیت های عظیم فرهنگی نهفته در این روستا دارد.

وی اضافه کرد: شاخص های متعددی برای انتخاب این روستاها مدنظر بود که یکی از این شاخص ها وجود جوانان علاقمند به حوزه کتاب و کتابخوانی در این روستاها بوده است.

احمدوند گفت: راه اندازی سامانه بازار کتاب یکی از مهم ترین اقدامات زیربنایی در کشور است و حرکت به سمت خودکفایی کاغذ فرهنگی و برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی با شیوه جدید از مهم ترین اقداماتی اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه معاونت فرهنگی محسوب می شود که امسال با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام



منبع

به همین مناسبت روز سه شنبه در مراسمی  با حضور یاسراحمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد، اسماعیل جانعلی پور مدیرکل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد، فاطمه محمدبیگی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین و محمد بیگی مدیرکل کتابخانه های استان جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و ساکنین این روستا آئین گرامیداشت اقدامات این کتابخانه و تقدیر از از کتابخوانان و پریسا کهنسال مسئول کتابخانه روستایی« کلج» برگزار شد.

بخوانید:  باید راه تعامل با سلبریتی ها را در جامعه جست‌وجو کنیم

وی بیان کرد: انتخاب روستا کلج به عنوان روستای « دوستدار کتاب» لزوم توجه ویژه مدیران استانی به ویژه مدیران فرهنگی به این بخش و مناطق محروم استان را بیش از پیش می طلبد و نیاز است تا با ایجاد زیرساخت و تامین ابزارهای لازم ، بستر را برای فعالیت های فرهنگی ارزشمند در محیط روستا فراهم کنیم.