رونق تجارت و رفاه مرزنشینان با توسعه بازارچه‌های مرزی


آیا این خبر مفید بود؟


رونق تجارت و رفاه مرزنشینان با توسعه بازارچه‌های مرزی

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بازارچه های مرزی به عنوان یکی از اهرم های مهم در ایجاد اشتغال، فعالیت های اقتصادی و امنیت به خصوص مرزنشینان مطرح بوده و در طی سالهای اخیر مورد توجه برنامه ریزان و سیاست مداران قرار گرفته است.

بدون شک یکی از راه‌های رونق بخشیدن به مناطق مرزی، سرمایه‌گذاری روی بازارچه‌های مرزی است که به‌عقیده کارشناسان، دولت می‌تواند با اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در این مناطق گام بردارد.

بخوانید:  هشدار تولیدکنندگان آلمانی نسبت به کمبود مواد غذایی

ایجاد بازار در مرز ایران با کشورهای همسایه موجب رونق تجارت و به دنبال آن افزایش رفاه می شود.

محسن روحی صفت کارشناس مسائل اقتصادی، با بیان اینکه بازارچه های مرزی تأثیر چشمگیری بر معیشت مردم دارد، اظهار داشت: مرزنشینان می توانند تولیدات خود را به سرعت در مرز به فروش برسانند زیرا برای داد و زمان برخی کالاها مانند محصولات کشاورزی بسیار مهم است. .

از بین ۳۱ استان کشور، ۱۶ استان مرزی محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، ایران با داشتن بیش از ۸۷۰۰ کیلومتر مرز خشکی و آبی با ۷ کشور عراق، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان و ترکیه دارای مرز خشکی و با ۶ کشور روسیه و قزاقستان (در شمال)، کویت، قطر، امارات‌متحده‌عربی و بحرین (در جنوب) دارای مرز آبی است.