رویای خیابانی بیماران اوتیسمی محقق می‌شود؟

شرکت‌کنندگان در مرحلۀ اولیۀ این تحقیق که همگی مبتلا به بیماری اوتیسم بودند، در وهلۀ اول و طی مرحلۀ آزمون رانندگی شبیه‌سازی شده، نسبت به افراد عادی خطرات کمتری را هنگام رانندگی شناسایی کردند اما «الیز هاجز» ، پژوهشگر ارشد این پروژه اعتقاد دارد که آن‌ها در برخی از آزمون‌های دیگر که هنگام رانندگی انجام شد، موفق به کسب نتایج قابل قبولی گردیدند.

مادر یکی از شرکت‌کنندگان مبتلا به اوتیسم، این آزمایش علمی معتقد است که در هرصورت اجرای چنین برنامه‌هایی به کسانی که مانند فرزند او دچار اختلال اوتیسم هستند، برای انجام فرآیندهای عادی زندگی کمک می‌کند به اعتقاد وی، انجام چنین آزمایشاتی روحیۀ خودباوری در مبتلایان به اوتیسم را افزایش می‌دهد و سبب خواهد شد تا بپذیرند قادر به انجام کارهای سخت هستند.

 

رویای خیابانی بیماران اوتیسمی محقق می‌شود؟

 

این پروژه قصد دارد تا افراد مبتلا به اختلال اوتیسم را برای بهبود عملکرد خود هنگام رانندگی کمک کند تا تجربۀ مطلوبی از زمان رانندگی به دست بیاورند، هاجز امیدوار است که آن‌ها این امکان را پیدا کنند که طی مرحلۀ دوم عملیاتی پروژۀ تحقیقاتی خود درس‌های رانندگی شخصی سازی شده به مبتلایان اوتیسم ارائه دهند.

حامی مالی این پژوهش علمی کارخانۀ اتومبیل‌سازی «فورد موتورز» است و دانشگاه «آن آربور» با همکاری یک آموزشگاه رانندگی در تلاش برای اجرای آن هستند.

0 رای موافق و 0 رای مخالف





منبع آیا این خبر مفید بود؟

بخوانید:  النصر به سراغ هم تیمی‌های رونالدو می‌رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ یکی از آرزوهای جوانان مبتلایان به بیماری اوتیسم این است که روزی امکان رانندگی در جاده همچون انسان‌های عادی را پیدا کنند و مهارت خود در این کار را بهبود ببخشند، رویایی که حالا گروهی از محققان دانشگاه میشیگان به فکر برآورده کردن آن افتاده‌اند و در تلاش هستند تا راهی برای کمک به مبتلایان اوتیسم پیدا کنند که آن‌ها امکان تشخیص خطرات جاده را پیدا کنند.

انتهای پیام/

الیز هاجز ابراز امیدواری کرد که آزمایش‌های مشابهی در سایر نقاط آمریکا انجام شود تا بیماران مبتلا به اوتیسم روزهای امیدوار کننده‌تری در پیش داشته باشند، بر اساس اعلام وی، فاز دوم این پروژۀ تحقیقاتی به زودی آغاز خواهد شد.