نباید دچار غافلگیری فناورانه در سلاح، تجهیزات و تاکتیک شویم

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه تربیت و آموزش سرمایه انسانی و آینده سازان ارتش باید با نگاه به آینده باشد تصریح کرد: آموزش امروز برای آمادگی در آینده است ولی تهدیدات آینده ویژگی‌هایی دارد و متفاوت از امروز است و فرد آموزش دهنده باید تهدیدات آینده را بشناسد. اگر نگاه به آینده وجود نداشته باشد تربیت و آموزش ما برای روزمرگی هست و این روزمرگی مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز انسان‌ها هستند که می‌توانند موجب سرافرازی و بالندگی سازمان‌ها شوند و اگر نیروی انسانی بالنده نباشد سازمان مسیر معکوس را طی می‌کند. گفت: برای آینده سازی ارتش باید به تربیت و مهارت آینده سازان توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در همایش تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش اظهار داشت: اهمیت نیروی انسانی در همه سازمان‌ها مشخص است و سرمایه انسانی کیفی و آموزش دیده و تربیت شده هست که می‌تواند سازمان را رشد دهد.

وی ادامه داد: سلاح و تجهیزات و فناوری‌ها و تاکتیک‌ها مستمر در حال تغییر است و هر جنگ با جنگ قبلی دچار تغییرات زیادی هست. باید تلاش کنیم تا از غافلگیری جلوگیری کنیم و باید دچار غافلگیری فناورانه نشویم چون فناوری به طور مستمر در حال تغییر است و باید تلاش کنیم همگام با فناوری پیش برویم و آموزش بدهیم.

انتهای پیام/



منبع

امیر سیاری با بیان اینکه در مسیری قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم نیازهای آینده ارتش را در حوزه آموزشی تامین کنیم اظهار داشت: فرماندهان ارتش به زیر ساخت‌های آموزشی توجه کنند و باید مراکز آموزشی نو شود. همچنین به شبیه سازهای آموزشی که به فناوری روز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند توجه شود.

بخوانید:  احساسات هوش مصنوعی ChatGPT قوی‌تر از انسان

سیاری افزود: جایگاه اساتید و مربیان نیز بالاست چون این عزیزان هستند که به عنوان معلم ایثارگری و تلاش می‌کنند تا این سرمایه انسانی تربیت و آموزش یابد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه باید بهترین‌های نیروی انسانی ما در مراکز آموزشی مشغول تربیت و آموزش آینده سازان ارتش شوند اظهار داشت: دقت و تلاش کنیم که دچار خواب حرفه‌ای نشویم و معنای خواب حرفه‌ای این است که فکر کنیم دیگر برتر از ما در آموزش وجود ندارد و وقتی به این حالت رسیدیم، یعنی به پژوهش، مطالعه و به روز رسانی خود کاری نداریم و وقتی فکر می‌کنیم همه چیز بلدیم، دچار روزمرگی می‌شویم و روزمرگی آفت مدیریت فرماندهی است.