محمود گبرلو گفت: مخاطبان علاقه دارند تا مباحث گرانی، اعتراضات اجتماعی و ارتباطات سیاسی مانند برجام یا توافق و … را هم در تولیدات شبکه نمایش خانگی ببینند، ضمن اینکه شبکه نمایش خانگی باید از یک ساختار محکم و محتوای مناسب برخوردار باشد که باعث جذابیت برای تماشاگران شود یعنی نمی توانیم به هر فردی اجازه ساخت سریال های شبکه نمایش خانگی را بدهیم زیرا ساختن سریال برای این شبکه خیلی سخت تر ساختن فیلم سینمایی یا یک مجموعه کوچک تلویزیونی است و باید یک کارگردان حرفه ای، تیم کارگردانی قوی و گروه فیلم نامه نویس حرفه ای وجود داشته باشند تا بتوانند سریال را در تولید کنند. تمام این مسائل اگر به درستی اجرا شود موجب رونق شبکه نمایش خانگی می شود اما اگر درست اجرا نشود مخاطبان پایگاه سرگرمی و تماشای فیلم ندارند.
محمود گبرلو، مجری و منتقد سینما در این باره به خبرنگار برنا گفت:
محمود گبرلو در پایان گفت: امیدوارم روزی بیاید که تلویزیون متوجه شود که سینما می تواند کمک بسیار بزرگی برای جذب سینمای ایران و تماشاگر ایرانی کند. در دنیایی که از طریق اینترنت و ماهواره می توان به روز ترین فیلم ها را دید تلویزیون نمی تواند از این دنیا عقب باشد. این ممسئله ای است که باید هم به لحاظ فقهی و شرعی موانع را برطرف کنیم و هم موانع قانونی برای تماشای فیلم ها را از میان برداریم. اگر فیلم های خارج را با مقداری سانسور ضروری از شبکه های تلویزیون پخش کنیم خانواده ها هم با خیال راحت فرزندان را به تماشای برنامه های تلویزیونی تشویق می کنند. این موضوع به فهم و رشد و تفکر بیشتر کمک می کند.
این مجری ادامه داد: هنرمند در هر رسانه و هر شرایطی می تواند هنر خودش را ارائه دهد و هر موضوع و قصه ای را تبدیل به یک فیلمنامه خوب و جذاب کند. ممکن است این قصه گاهی در قالب سینما گاهی در قالب سریال تلویزیونی و گاهی در قالب سریال شبکه نمایش خانگی ساخته و تولید شود؛ نکته مهم این است که اگر این رسانه ها بخواهند حرف جامعه را بزنند نیازی به این اختلافات شدید نیست.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سریال های شبکه نمایش خانگی مخاطبان بسیاری را به خوذ جذب کرده است و در ژانرهای مختلف دست به تولید آثار زده است. برخی آثار تولید شده در این پلتفرم ها مانند پوست شیر، رهایم کن، سرگیجه، آکتور، نیوکمپ، آمستردام، سیاهچاله و … توانسته اند توجه مخاطبان گسترده ای را به خود جلب کنند، اما این سریال ها چه ویژگی هایی داشتند که مورد توجه قرار گرفتند، برای بررسی این ویژگی ها با برخی از کارشناسان گپ و گفتی داشتیم.
این منتقد سینما ادامه داد: نکته مهم این است که هر حرکت، توقف و تولیدی اگر بر مبنای آمار و استدلال درست و جدی نباشد شبکه نمایش خانگی را دچار شکست و ورشکستگی می کند زیرا شبکه نمایش خانگی به اقتصاد مخاطبان وابسته است، مخاطبان هم زمانی که یک سریال یا مجموعه جذاب ببینند برایش هزینه می کنند، اگر قصه ای باشد که به روز و مرتبط با قصه های مخاطبان نباشد، بیننده نخواهد داشت مخصوصا در شرایط اجتماعی ما که با مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زیادی مواجه هستیم.
محمود گبرلو، مجری و منتقد سینما بیان کرد: نمی شود که فیلم و یا سریالی در کشور ساخته شود و یک گروه آن را بپذیرند و گروه دیگر نه! زیرا همه باید از یک چارچوب حاکمیتی پیروی کنند. چندین سال است که فیلم های سینمایی روز تولید و اکران می شود اما در تلویزیون پخش نمی شود و تنها یکسری فیلم های قدیمی و کهنه مدام پخش می شود و به نظر من یک اشکال جدی در سیاست گزاری و استراتژی اصولی رسانه ملی است زیرا اگر تولیدات داخلی را با نیازهای مخاطبان و متناسب با فرهنگ داخلی تنظیم نکنیم مجبور می شویم برای سرگرم کردن مخاطب به پخش فیلم های خارجی که به فرهنگ ایرانی نزدیک نیستند متصل شویم اما خیلی بهتر است که ما فیلم های خودمان که به فرهنگ ایرانی هم نزدیک تر است برای مخاطبان پخش کنیم.