شش طرح مهم صنعتی تا پایان امسال در استان قزوین افتتاح می شود

سرپرست سازمان صمت استان یادآورشد: بیشترین صنایع استان در بخش های شیمیایی، کانی فلزی و غیرفلزی، سلولزی و صنایع لوازم خانگی، قطعات خودرو، شوینده ها و مواد غذایی فعال شده است.

رستمی تصریح کرد: در استان قزوین 3659 واحد صنعتی داریم که حدود پنج درصد صنایع کشور را شامل می شود و بیش از 153 هزار شغل در این بخش ایجاد شده است.

وی گفت: هنچنین تاکنون 200 طرح صنعتی با 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال 20 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

رستمی از احیای واحدهای صنعتی راکد هم خبرداد و اظهارداشت: در سال جاری 11 واحد صنعتی راکد و غیر فعال احیا شده و وارد چرخه تولید شده که زمینه اشتغال 172 نفر را مهیا کرده است.

رستمی گفت: داشتن یک شهر صنعتی و 18 شهرک و ناحیه صنعتی و صدور 3659 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال 153 هزار نفر از ویژگی های صنعتی استان است.

سرپرست سازمان صمت استان قزوین گفت: ایجاد شهرک های تخصصی انرژی، فنآوری، نساجی، ساخت ماشین آلات و تکمیل زنجیره ارزش از اولویت های امسال سازمان صمت استان است.

در ادامه از چهار طرح صنعتی برتر و 34 مدیر نمونه صنعتی استان قزوین تجلیل شد.

سرپرست سازمان صمت استان قزوین اظهارداشت: دو درصد ذخایر معدنی کشور و سه درصد ظرفیت استخراج مواد معدنی در استان قزوین قرار دارد و صدور 166 فقره پروانه اکتشاف و 120 گواهی کشف با ذخیره حقیقی 84 میلیون تن و صدور 268 پروانه بهره برداری با ظرفیت 11 میلیون تن از اقدامات انجام شده است.

بخوانید:  در سال ۱۴۰۳ فولاد متفاوتی را خواهید دید

این مسئول تصریح کرد: تا پایان امسال قرار است شش طرح صنعتی با سرمایه گذاری 4500 میلیارد تومان افتتاح شود که با بهره برداری از آنها برای یک هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان قزوین روز یکشنبه با حضور فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، اعلایی استاندار، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، رستمی سرپرست سازمان صمت استان، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی ازصنعتگران در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزارشد.

رستمی اضافه کرد: تاکنون 10 واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 70 میلیون مترمربع در استان ایجاد شده که زمینه اشتغال 3460 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به وضعیت معادن استان هم گفت: در استان قزوین 268 معدن فعال داریم که پروانه دریافت کرده اند و ذخیره شناسایی شده آنها بالغ بر 500 میلیون تن است که امکان برداشت اسمی سالانه 11 میلیون تن مهیاست.

این مدیر صنعتی افزود: با رویکرد حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکنون 130 واحد صنعتی دانش بنیان نیز پروانه فعالیت دریافت کرده اند.

وی اظهارداشت: در استان بیش از 1200 نوع محصول تولید می شود و دو هزار طرح با سرمایه ای بالغ بر 171 هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی 90 هزار نفر در حال اجراست که 386 طرح از پیشرفت های فیزیکی 60 تا 90 درصد برخوردارند.

رستمی سرپرست سازمان صمت استان در این مراسم گفت: صنعت مهمترین بخش اقتصاد است و بایستی توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم و مسیر تولید را هموار کنیم. 

بخوانید:  طولانی ترین پل جهان کجاست؟

رستمی بیان کرد: فعال سازی معادن غیر فعال و راکد، تکمیل زنجیره ارزش از طریق ایجاد مجتمع های تولید سنگ های تزئینی از اولویت های سازمان در بخش معدنی است.