صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی ۹۰ برابر شد

وی بیان کرد: مقصد فرشهای صادراتی خراسان رضوی در این مدت کشورهای ترکمنستان، بحرین، کویت، قطر، افغانستان، اتریش و فرانسه بوده است.

قاسمی اضافه کرد: سرانه تولید فرش دستباف در این استان حدود ۶ متر مربع است و ۶۰۰ مجتمع یا کارگاه تولیدی متمرکز و غیرمتمرکز با بیش از ۱۷ هزار اشتغال در خراسان رضوی فعالیت دارند.



منبع

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حدود ۵۰ درصد فرش تولیدی استان صادر می‌شود اما چون بخشی از فرش های تولیدی از گمرک دیگر استان‌ها صادر می‌شود، نمی‌توان میزان صادرات فرش خراسان رضوی را به طور کامل مشخص کرد.

به گزارش برنا؛ شادی قاسمی روز دوشنبه افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ هزار و ۸۲۵ کیلوگرم فرش به ارزش ۷۱ هزار و ۹۰۵ دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شده است، در حالیکه میزان صادرات فرش از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در مدت مشابه پارسال ۳۵۵ کیلوگرم به ارزش ۱۳ هزار و ۳۴۵ دلار بود.

وی اظهار کرد: این استان حدود ۹۰ هزار بافنده فرش دارد که همه آنان فعال نیستند، زیرا بیشتر آنان روستایی بوده و در فصول مختلف سال به کشاورزی مشغول می‌شوند، اما از بین آنان به طور میانگین بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر فعالیت مستمر دارند که ۱۲ هزار نفر از آنان بیمه هستند.

بخوانید:  افزایش روز افزون موارد ابتلا به سل