طراحی صحنه یک شوخی بزرگ است!

پیام فروتن در پایان گفت: آنقدر طراحی صحنه آسیب زده است به فیلم ها و سریال ها که کسی رغبت به دیدن تلویزیون ایران ندارد و اگر هم بخواهند فیلم ها و سریال های ایرانی ببینند ازشبکه خانگی نگاه می کنند. شبکه نمایش خانگی توانسته موفق باشد چون ممیزی پایین تری دارد اما در تلویزیون مدیران سلیقه ای عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ اهمیت طراحی صحنه زمانی نمایان می شود که که تماشاگر در نگاه نخست خود مجذوب دکور، اجرا و حتی شیوه چیدمان عوامل، آرایش و پیرایش بازیگران شود. طراحی های خاص و دلنشین ذوق و شوق مخاطب را بر می انگیزد اما امروزه این حرفه در سینما و تلویزیون ایران بسیار کمرنگ تر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد. 

طراح صحنه فیلم سینمایی «در امتداد شهر» افزود: طراحی صحنه الان مانند شوخی است چون تهیه کننده یک طراح صحنه ای را می آورد که کارش راه بیفتد حالا اگر طراح صحنه بتواند لوکیشن پیدا کند یا مدیر تولید یا آبدارچی پیداکند هیچ فرقی ندارد. چیزی که برای تهیه کننده و مسئولان مهم نیست جلوه های بصری است که از تلویزیون پخش میشود این هم چند جنبه دارد چون فقط می خواهد آنتن پر شود و بی سواد هستند. 

پیام فروتن، طراح صحنه و کارگردان در این باره معتقد است:

طراح صحنه سریال «میوه ممنوعه» گفت: در فیلم ها و سریال های خارجی استودیو محور است زیرا طراحی و مهندسی میشود و بودجه به آن اختصاص می دهند اما در ایران اصلا استودیو محور نیست و لوکیشن محور هستیم. چند لوکیشن مشخص خانه است که تهیه کنندگان سراغ آنها می روند و فقط نمای مبل و دیزاین خانه را عوض می کنند. 

بخوانید:  یاسین سلمانی دلتنگ چیست؟

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع