فعالیت‌های فرهنگی در مورد حجاب مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند

انتهای پیام/



منبع

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده ۴۷و ۴۹هم در بحث جریمه‌هایی که از طریق سامانه انجام می‌شود شورای نگهبان ایراد گرفته بود که آیا این سامانه‌ها از این جهت قابل اطمینان هستند یا نه که ما این ماده را نیز اصلاح کردیم.

وی اظهار کرد: ما در اصلاح این مصوبه مصادیق را مشخص و تصریح کردیم که بر فرض مثال کسانی که در زمینه حجاب فیلم و مستند می‌سازند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند یا برای سایر موارد مصادیق و شرایط را تعیین کردیم.  

وی خاطر نشان کردیم: سعی می‌کنیم لایحه را به گونه‌ای اصلاح کنیم که دیگر رفت و برگشت نداشته باشد.

وی اظهار کرد:ایرادات شورای نگهبان اشکالات قانون اساسی دارد.  مثلا در ماده ۱۹ ما یکسری شرایط را برای افراد حقیقی و حقوقی غیر دولتی یعنی کسانی که فعالیت فرهنگی در زمینه حجاب دارند داشتیم که از آن جمله معافیت‌های مالیاتی بود که تعیین این شرایط را به دولت واگذار کرده بودیم که شورای نگهبان تاکید کرده بود که دولت نمی‌تواند این شرایط را تعیین کند.  

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، در مورد بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب، گفت: سعی می‌کنیم تا اوایل هفته آینده ایرادت شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را بررسی، اصلاح و به اتمام برسانیم.

بخوانید:  پالایشگاه گاز ایلام به عنوان دستگاه اجرایی برگزیده در حوزه ارتباط با دانشگاه معرفی شد