مجوز افزایش یک طبقه تراکم در بافت فرسوده قزوین دریافت شد

وی بیان کرد: در خصوص منطقه بلاغی وقتی بازار آتش گرفت جلسه ای با شهردار داشتیم و دو پیشنهاد ارائه شد که  توافق نشد در حالی که ما موافقیم هر طرحی به مصلحت شهر است اجرا شود اما از آنروز تاکنون هیچ جلسه ای در این زمینه تشکیل نشده است.

image_2022_10_26-0_36_14_490_GlR


آیا این خبر مفید بود؟

وی افزود: طرح امامزاده حسین(ع) مصوبه سفر دارد و قرارشد از بودجه مازاد شهرهای زیارتی حدود 500 میلیارد تومان به استان کمک کنند که باید با پیگیری این اعتبار به صورت اوراق اقدام شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ مهدی رجحانی در نشست سه شنبه شب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با استاندار و معاونان استاندار که در صحن شورا برگزار شد اظهارداشت: دغدغه های اعضای شورا کاملا منطقی و درست است اما انتظار داریم از راههای تعامل شهرداری و استانداری گفته شود زیرا صدها پروژه تعریف شده و فقط سوال کردن و گفتن نیازها مشکلی را حل نمی کند و پاسخ دادن به آن مهم است.

وی در خصوص پیگیری اجرای طرح شهری در محدوده راه آهن نیز برای تصویب در شورای عالی شهرسازی مطالبی بیان کرد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع رجحانی اظهارداشت: اگر امروز گره ای در استان داریم حتما این نقش ها درست تعریف نشده و با مشخص شدن همه اختیارات باید اذعان کرد قرار نیست هر نظری شورا داشت ما به آن عمل کنیم زیرا هنوز بسیاری از تعهدات شهرداری انجام نشده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در یک سال گذشته چند طرح مهم اجرا  و مسیرش هموار شده و بایستی برای کارهای معطل مانده دنبال راهکار باشیم و در جلسات تعاملی دنبال راه حل بگردیم.

بخوانید:  بیچاره ترین افراد در ماه مبارک رمضان چه افرادی هستند؟

image_2022_10_25-22_54_42_111_kNA

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در خصوص منطقه هادی آباد آقای شهردار گفتند مشکل نداریم اما هنوز یک گزارش به استانداری داده نشده است.

وی تصریح کرد: یک موضوع مهم تبیین نقش این دو جایگاه است و بدانیم آیا مجری شهردار است یا نآظر واستانداری چه کاری باید صورت دهد؟

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: مشکلات شهرک اندیشه حل شده و بزودی ابلاغ نقشه این شهرک انجام می شود و در خصوص شهرک عظیمیه که از زمره مشکلات گذشته استان است پیگیر هستیم که بزودی گشایش خوبی در آن خواهد شد.

انتهای پیام





رجحانی افزود: در همه مناطق شهر قزوین اگر بخواهیم یک طبقه اضافه کنیم یعنی کاهش رفاه زندگی زیرا باید ببینیم آیا زیرساختها برای افزایش جمعیت مناسب است یا باید کارشناسی کنیم تا نیازها با روش دیگری تامین شود.

رجحانی در مورد سایت پسماند محمدآباد نیز گفت: درخصوص پسماند چند جلسه با شهرداری داشتیم و گفتیم متولی باشد اما نتوانستند ماموریت خود را انجام دهند و تصمیمات به نتیجه نرسید.

وی افزود: باید ببینیم آیا می توانیم پاسخگوی مسائل باشیم یا نه؟ و بنظر می رسد در پاسخگویی کند و ضعیف هستیم و باید در کارهای زمین مانده بهتر عمل کنیم.

وی اظهارداشت: در بافت تاریخی با تفویض اختیار وزیر میراث فرهنگی چند جلسه تشکیل شد و از همه ظرفیتها استفاده کردیم و موافقت شد یک طبقه تراکم اضافی در بافت فرسوده مجاز شود.

رجحانی اظهارداشت: دولتخانه از طرح های شاخص قزوین است که از سوی دفتر ریاست جمهور پیگیری می شود اما انتقال سالن ورزشی تختی از سوی شهرداری متوقف شده و به نظر می رسد باید رویکرد شهرداری در دو طرح  مهم دولتخانه و توسعه امامزاده حسین(ع) جدی گرفته شود و ضمن جوابگوشدن شهرداری گردش کار میان شهرداری و استانداری روان شود.

بخوانید:  این ویتامین‌ها با خشک کردن میوه از بین می‌روند!