معاون اول رئیس جمهور پروژه راه‌آهن زاهدان ـ خاش را افتتاح کرد

 

وی تصریح کرد: به‌دلیل اولویت آب و راه عمده منابع اعتباری سیستان و بلوچستان به این بخش اختصاص یافته همچنین زیرساخت‌های پسکرانه بندر خشک و لجستیک ایرانشهر نیز انجام می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این طرح به جهت ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران از طریق ایجاد ارتباط ریلی، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه اهمیت فراوانی دارد.


 

وی تأکید کرد: خط کشتیرانی مستقیم از طریق بندر چابهار به هند راه‌اندازی شد که ظرفیت خوبی برای گسترش تبادلات تجاری، مسافرتی و گردشگری ایجاد کرده که می‌تواند به ظرفیت‌های این بندر اضافه کند. استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اولویت اول در استان به‌عنوان یک استان پهناور ساحلی، مرزی و گردشگری بخش راه است که با تلاش‌های صورت گرفته 150 کیلومتر به جاده‌های دو بانده استان اضافه شده همچنین 70 کیلومتر دیگر تا اوایل آبان به این عدد اضافه می‌شود.

وی افزود: برنامه ما این است که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با توسعه سواحل مکران بتوانیم ظرفیت بندر چابهار را ارتقا دهیم تا به‌عنوان قطب سوم تجاری کشور ایفای نقش کند. مدرس خیابانی بیان کرد: در پنج‌ماهه نخست امسال عملیات تخلیه و بارگیری از بندر راهبردی چابهار 40 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.





منبع

معاون اول رئیس جمهور پروژه راه‌آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر را به عنوان یکی از قطعات خط ریلی استراتژیک چابهار- میلک- سرخس افتتاح کرد.


 


|