همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد


به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی عصر روز پنجشنبه در بوستان ملت برگزار شد.

در این همایش که جواهری معاون اداره ورزش وجوانان، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران و صباغی شهردار قزوین هم حضور داشت توسط هیئت ورزش پهلوانی و زوزرخانه ای استان حرکات نمایشی ورزش زورخانه ای اجرا شد.

در همایش امروز به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار استان قزوین ورزش های نوین زورخانه ای را به نمایش گذاشتند.

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

امیر خسته بند رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین و مسئول مسابقات کشوری در حاشیه این مراسم به خبرنگار برنا اظهارداشت: در استان قزوین 11 زورخانه داریم و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای را در زورخانه شهید رجایی قزوین به ثبت رسانده ایم.

وی افزود: قزوین در ردیف استانهایی است که بیشترین آمار نونهال و نوجوان ورزشکار در این رشته را در اختیار دارد.

خسته بند تصریح کرد: در سطح کشوری با توجه به تعدادمسابقاتی که برگزارمی کنیم جایگاه شاخصی داریم و عنوان دار هستیم و 10 نفر از ورزشکاران ما نیز عضو تیم ملی هستند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین یادآورشد: همچنین دو مرشد ما عضو تیم ملی و نفرات برتر هستند که از این افراد  همیشه در تیم ملی استفاده می شود.

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

وی بیان کرد: با حمایت های استاندار محترم، مدیرکل ورزش و شهردار قزوین خوشبختانه در این رشته جایگاه خوبی داریم و این فعالیتها تدائوم دارد.

خسته بند در خصوص تعداد ورزشکاران این رشته نیز گفت: در حال حاضر 300 ورزشکار بیمه شده و 126 ورزشکار نونهال و نوجوان داریم که در آکادمی شهید رجایی تمرین می کنند.

بخوانید:  برای شروع قدرتمند در لیگ ملت‌ها به بازی‌های تدارکاتی بیشتری نیاز داریم

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

وی اضافه کرد: با فعال شدن هیئت های شهرستانی زمینه جذب ورزشکاران بیشتری در این رشته مهیا شده است.

خسته بند در مورد برنامه های امروز نیز اظهارداشت: امروز پنجشنبه به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار ورزش های نوین زورخانه ای را نمایش دادند.

این مدیر ورزشی تصریح کرد: اولویت امسال ما در هیئت آموزش و شرکت در همه مسابقات است و باید با جذب ورزشکار بتوانیم این رشته را تقویت کنیم و در این راستا توجه بیشتر در رده سنی نونهالان و نوجوانان است.

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

وی بیان کرد: امسال با همکاری اداره آموزش و پرورش تلاش می کنیم ورزش زورخانه ای را در مدارس ترویج کنیم و آموزش را توسعه دهیم و آکادمی هم فعال خواهد بود.

انتهای پیام



منبع