نظام بروکراتیک اداری، دست و بال جبهه‌ انقلاب را در دستگاه جهادی بسته است

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: ایجاد تحول، مستلزم مسئولیت‌پذیری و مشارکت افزون‌تر خبرگان رهبری در مسیر تحول در حکمرانی ولایی است.
وی با بیان اینکه تحول در حکمرانی ولایی، یعنی تدبیر و تدوین نقشی راهی مناسب‌تر، منسجم‌تر و جامعه‌تر برای برداشتن موانع پیوند امام و امت و تحقق کامل‌تر مردم‌سالاری دینی، ادامه داد:  محورهایی که مقام معظم رهبری روی آن دست گذاشته‌اند، محورهای پیش‌برنده و شتاب دهنده هستند. اینکه رهبری می‌گوید جوانان ما باید به میدان بیایند، مسئولیت به آنها داده شود و به آنها اعتماد شود، اینکه می‌گوید نظام تعلیم و تربیت و نظام اداری باید متحول شود، در همین راستا است. اما در اجرای این تحولات تا چه حد عمل‌گرا بوده‌ایم؟
پیروزمند با بیان اینکه نظام بروکراتیک اداری، دست و بال جبهه‌ انقلاب را در دستگاه جهادی بسته است، گفت: باید به فکر مرتفع کردن چنین موانعی باشیم و کشور از همین روی نیاز به تحول دارد.
کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه فرهنگ لیبرالیستی در جامعه بعد از انقلاب، در مسیر پیشرفت کشور مانع ایجاد کرده است، افزود: برای رفع این موانع نیاز به تحول اساسی داریم و اگر این تحول رخ ندهد، این نظام لیبرالیستی غرب‌زده، فاصله بین امام و امت را افزایش خواهد داد و ناکارآمدی‌های عده‌ای، در نهایت به نام دین و روحانیت ثبت خواهد شد.
وی افزود: اگر دغدغه پیشرفت کشور و غلبه بر دسیسه‌ها و جنگ‌های ترکیبی دشمن را داریم، این دغدغه فقط با توان فزایی داخلی اتفاق می‌افتد. دشمنان ما و حتی رقبای ما، برای ما دل نمی‌سوزانند. مردم با اتکا به خودشان و نخبگانشان، باید مسیر پیشرفت خود را بسازند و اگر چنین است، باید در عین ارتباط با همه دنیا به غیر از آمریکا و اسرائیل، نسبت به توان‌فزایی داخلی اهتمام داشته باشیم.
پیروزمند در پایان با اشاره به اینکه توان‌فزایی داخلی زمانی اتفاق می‌افتد که ایجاد تحول را جدی بگیریم، گفت: یکی از موارد مهم ایجاد تحول، تحول در مشارکت بخشی به مردم است. هر چند نظام ما در مشارکت‌بخشی به مردم مثال زدنی است اما در مسیر آینده به دلیل شرایط خاصی که پیش روی کشور است و تحولاتی هم که در نظر جهانی در حال رخ دادن است، باید با آمادگی بیشتری به جلو حرکت کنیم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.

بخوانید:  یک پرسپولیسی گزینه سرپرستی در هیأت فوتبال استان تهران



منبع