هر پروژه‌ای باید پیوست اطلاع رسانی و رسانه داشته باشد

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی از فعالیت های دولت  در سطح کشور کافی نیست، افزود: دریچه شناساندن دستگاه به مردم و درگاه جمع آوری اولویت ها به دستگاه اجرایی ، روابط عمومی ها هستند در غیر این صورت کارها ناقص انجام می شود .

وی ، برجسته تر کردن نقش روابط عمومي ها را نیز مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: مدیر برای دیده شدن باید به نقش مهم روابط عمومي واقف باشدچون نقش روابط عمومي ها در حال افزایش و گسترش است.

وی تاکید کرد: به بیان مسئله اگاه هستیم اما راه برون رفت و ارائه راهکارها را باید روابط عمومي ها با تشکیل اتاق فکر، چاره اندیشی کنند.

ناهیدی گفت: هر چه زمان بیشتر می گذرد نقش رسانه و روابط عمومی ها افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اغلب روابط عمومی دستگاه های اجرایی، در ساختار و هم در نیروی انسانی ماهر و هم در اعتبارات دچار مشکل هستند، افزود: هماهنگی روابط عمومی ها و تجمیع استعداد ها و توانمندی های آنان در قالب شورای هماهنگی، تا حدی  این نواقص را رفع خواهد کرد و ارتباط شبکه ای بین روابط عمومی ها، قدرت و ضریب نفوذ فعالیت های رسانه ای دولت را در استان به افزایش می دهد. 

معاون سیاسی استاندار،  شناساندن وظایف روابط عمومي ها به دستگاه ها و تببین آن در گام نخست را اولویت دانست و افزود: عدم اطلاع افراد از وظایف دستگاه های اجرایی برای مردم منجر به بروز مشکلات و نارضایتی هایی می شود.

وی به نقش مهم نخبگان در پیشبرد امور اشاره کرد و گفت: نخبگان از وظایف دستگاه ها آگاه هستند اما از کارکرد ها بی اطلاع هستند لذا روابط عمومي ها باید نیازها و مطالبات دستگاه ها را به مردم انتقال دهند.

بخوانید:  فاطمی امین حامی هنر صنعت اسباب بازی و افزایش درآمدهای آن است

انتهای پیام



منبع

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: اطلاع رسانی از وظایف مدیر هر دستگاه است که به روابط عمومی ها تفویض شده است لذا روابط عمومی بخشی از مدیریت هر دستگاه است و قوت و ضعف آن مستقیما موجب قوت و ضعف دستگاه می شود.

سید یحیی هاشمی نژاد از همراهی روابط عمومی ها در فعالیت های رسانه ای و پیشبرد پویش ها در انتخابات اسفندماه گذشته، از محکومیت جنایات رژیم اسرائیل به ویژه در کشتار خبرنگاران، از اطلاع رسانی اقناعی آنان در هفته دولت و دهه ی فجر، برگزاری همایش عملکرد امید آفرین، برگزاری دوره های آموزشی و … قدردانی کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی، تقویت بیشتر روابط عمومی ها در حوزه ی نیروی انسانی، اعتبارات و تجهیزات و توانمند سازی آنان در تولید محتوا را درخواست نمود.

حسن ناهیدی اظهار داشت: عملکرد دستگاه های اجرایی نیز باید به بدنه جامعه اطلاع رسانی شود.

ناهیدی خاطرنشان کرد: امروزه اطلاعات باید تولید قدرت کند و روابط عمومي ها این بستر لازم را دارد چون روابط عمومي ها به عنوان جریان اطلاع رسان و محور امور و فعالیت ها قلمداد می شوند بنابراین، این مهم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، حسن ناهیدی بر افزایش حضور مدیران در رسانه ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی ها باید متناسب با شعار سال بستر سازی و  ریل گذاری  کنند و اقدامات جدیدی برای خود و دستگاه مربوطه تعریف نمایند. 

وی با اشاره به اینکه ابزار و امکانات انتشار در حال حاضر متنوع تر شده است ، افزود: رشد تصاعدی در افزایش ابزار ها و امکانات انتشار و به نوعی انفجار اطلاعات را شاهد هستیم لذامی طلبد تا ما هم اقداماتی را انجام دهیم .

بخوانید:  آغاز رقابت های اسکی صحرانوردی در پیست تمندر الیگودرز

وی در ادامه افزود: روابط عمومي ها باید رسانه مردم به دستگاه و دستگاه به مردم باشد این اهمیت قائل شدن مدیران به روابط عمومی ها به معنای اهمیت به جایگاه دستگاه اجرایی است .