وزیر ورزش و جوانان به کردستان سفر می کند

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان به همراه هیات دولت سیزدهم روز پنجشنبه یازدهم آبان ماه به کردستان سفر می کند. 

«پایان انتظار ۱۳ ساله مردم بانه با افتتاح سالن چند منظوره در سفر وزیر ورزش و جوانان به کردستان» 

 پروژه سالن چند منظوره که با توجه به وضعیت سرانه فضای ورزشی بانه می‌تواند گامی بلند و موثر در پیشرفت ورزش این شهرستان باشد و تکمیل و افتتاح آن به مطالبه اصلی مردم شهرستان بانه تبدیل شده بود. 

انتهای پیام/



منبع

به منظور افتتاح سالن ۱۲۰۰ نفری شهرستان بانه؛

 

حضور در بانه و افتتاح پروژه ورزشی سالن ۱۲۰۰ نفری این شهرستان پس از سال ها انتظار از مهمترین برنامه سفر یک روزه وزیر ورزش به کردستان خواهد بود. 

سالن ۱۲۰۰ نفری شهرستان بانه که از مصوبات سفر رهبری در سال ۱۳۸۸ به کردستان است، یکی از پروژه‌های ورزشی کردستان در نقطه صفر مرزی شهر بانه محسوب می شود که عملیات ساخت آن سال های زیادی است آغاز شده و با تکمیل آن پس از چندین سال انتظار مردم شهرستان بانه در راستای تحقق وعده تکمیل پروژه های نیمه تمام استان از سوی دولت سیزدهم، بزودی و در سفر رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به کردستان افتتاح و در اختیار جامعه ورزش این شهرستان قرار می گیرد.  

 این پروژه با ۴ هزار و یکصد مترمربع زیر بناء در زمینی به مساحت ۷ هزار و یکصد مترمربع احداث و برای ساخت آن اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان صرف شده است. 

بخوانید:  تولیدات گلخانه‌ای جایگزین پسته شود

 

 وزیر ورزش و جوانان در این سفر از روند ساخت و احداث پروژه ورزشی هتل ورزشکاران در شهرستان سقز بازدید می کند. 

 اختصاص بودجه ای بالغ بر بیست میلیارد تومان طی سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و شش ماه نخست ۱۴۰۲ نشان از عزم جدی مسئولین دولت مردمی برای تکمیل این پروژه مهم در سطح استان بود.

 کلنگ این پروژه ورزشی با حضور مسئولین وقت در سال ۱۳۸۸ بر زمین زده شد و پس از برآورد هزینه ها و ارائه نقشه های عملیاتی، ساخت آن در اوایل سال ۱۳۸۹ آغاز شد.