وظیفه همام نشان دادن آثار خارق‌العاده هنرمندان توانمند ایرانی به دنیا

وی افزود: در نهایت ۷۰۰ هنرمند در بخش رقابتی و غیر رقابتی به بخش نمایش آثار راه یافتند. امسال نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی نیز در بین ما حاضر شدند. همچنین حضور مسئولان یکی از اهداف جشنواره را محقق کرد و تلاش ما برای ایجاد خودباوری و رساندن اهداف به قله‌های تحقق را نزدیک‌تر کرد.

انتهای پیام/ 



منبع

وی تصریح کرد: وظیفه ما در همام برای دوره بعد این است که آثار خارق‌العاده هنرمندان را به دنیا نشان دهیم. امسال آثاری را در صنایع دستی داشتیم که نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی و کارشناسان اروپایی با دیدن این آثار متعجب شده و اعلام می‌کردند که در سطح بسیار بالایی خلق شده‌اند و سفارش حضور این آثار را در اروپا گرفته‌ایم. در بخش موسیقی و تجسمی هم آثار شاخص بودند. 

سید مجتبی موسوی، دبیر بخش داوران جشنواره همام نیز بیانیه هیئت داوران جشنواره که در آن بر انجام داوری‌های بسیار سخت و بادقت تاکید شده بود را قرائت کرد و گفت: ما در این جشنواره با هنرمندانی مواجه بودیم که با سختی‌های فراوان آثار خود را خلق کرده بودند و این خاص‌ترین مسئله‌ای بود که در داوری‌ها با آن مواجه بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا مشهدی، دبیر جشنواره همام در سومین ۲ سالانه جشنواره بین المللی همام گفت: امسال سومین دوره جشنواره همام از بین هزار و ۷۰۰ هنرمندی که آثارشان را از ۳۲ استان ارسال کرده بودند، هزار و ۳۰۰ هنرمند را برگزید و به بخش داوری فرستاد.

مشهدی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مباحث جشنواره وفاقی بود که در حوزه داخلی و بین‌المللی محقق شد؛ دریچه جشنواره همام امروز به جهان باز شده است و افتخار داریم که هنرمندان توانیاب از همه نقاط کشور دور هم جمع شدند و همام نشان داد که می‌تواند مشکل حمل و نقل را از دوش هنرمندان برداشت تا آن‌ها فقط روی خلق و نمایش آثار تمرکز کنند.

بخوانید:  اوقات شرعی آبادان و خرمشهر در 13 فرودین ماه 1403 + دعای روز 21 ماه رمضان