پاسخ حماقت متجاوزان را در خاک خودشان خواهیم داد

سرتیپ سریع با اشاره به هشت سال استقامت سربلند و عزتمندانه ملت یمن، تصریح کرد: عرصه برای بازگشت فریب خوردگان همچنان باز است، اما برای همیشه باز نخواهد ماند و کسانی که در این امر تاخیر کنند و همچنان در صف متجاوزان باقی بمانند، بدانند که قوانین کشور در مورد آنان اجرا خواهد شد و باید پاسخگو باشند.

این مقام یمنی تاکید کرد که عمر تجاوزگری در یمن رو به پایان است و نیروهای مسلح یمن مصممند با توکل به خدا، هر اشغالگری را از کشورشان بیرون بیندازند و این وعده ای است که ما به رهبری انقلاب یمن و مردم این کشور داده ایم.

وی با تاکید بر اراده رهبری انقلاب یمن به نمایندگی عبدالمالک بدرالدین الحوثی برای بازگشت فریب خوردگان گفت: یمن از آن ِ همه شهروندان است و برای همه آنان جا دارد و ما در نیروهای مسلح هر شهروند یمنی را یک جزء اساسی از کشور می دانیم و معتقدیم هیچ کس را نمی توان کنار گذاشت.

انتهای پیام/





تجاوز نظامی عربستان به یمن در سال ۲۰۱۴ شروع شد و در این مدت صدها هزار نفر بر اثر درگیری‌های مستقیم یا به دلیل تاثیرات غیرمستقیم جنگ از جمله آب شرب ناسالم، شیوع بیماری و گرسنگی جان خود را از دست داده‌ یا مجروح و بیمار شدند.

سرتیپ سریع افزود: هر کس کنار اشغالگران بایستد مورد لعنت خدا و تاریخ و مردم قرار خواهد گرفت زیرا آنها مزدوران و خائنانی‌اند که در کنار متجاوز و علیه کشور و میهن خود ایستاده اند و تاریخ فقط از کسانی به نیکی یاد خواهد کرد که در کنار وطن خود ایستادند مانند شهید صالح الصماد.

بخوانید:  ترکیه ۹ روز بعد از زلزله

در پی تداوم درگیری ها و با مداخله سازمان ملل، از چندین ماه پیش آتش بس میان دو طرف برقرار است اما بر اساس گزارش منابع مستقل، طرف سعودی بارها این آتش بس را نقض و از اجرای بندهای مربوط به این توافق خودداری کرده است.

سرتیپ قانع تصریح کرد: سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای همیشه نمی توانند به اشغال یمن ادامه دهند، انگلیس هم ۱۲۸ سال جنوب کشورمان را در اشغال داشت اما در نهایت خوار و ذلیل مجبور به ترک آن شد.

وی گفت: پیام ما به کشورهای تجاوزگر این است که ناکامی هایتان ادامه خواهد داشت و همانطور که هشت سال است به هدفتان نرسیده اید بعدها هم نخواهید رسید.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

وی اظهار داشت: اگر نبرد ما فقط با خود سعودی ها و اماراتی ها بود جنگ در همان سال نخست پایان می یافت اما مشارکت خود یمنی ها در این تجاوز و تبدیل شدن آنها به هیزم آتش جنگ، باعث طولانی شدن آن شد. بر همین اساس بود که رهبری انقلاب و شورای عالی سیاسی تصمیم به فراهم کردن زمینه برای بازگشت فریب خوردگان گرفتند.


آیا این خبر مفید بود؟

وی افزود: توصیه ما به کسانی که همچنان در صف متجاوزان قرار دارند این است که قبل از بسته شدن درها، به روستاها و خانواده های خود بازگردند و از این مقاومت هشت ساله درس بگیرند.

سرتیپ سریع تاکید کرد: متجاوزان محکوم به شکست هستند و همانطور که می بینیم اماراتی ها بخاطر ضربات هولناکی که دریافت کردند در عمل دیگر در میدان حضور ندارند و به افسران رابط بسنده کرده اند. سعودی ها هم همینطور؛ آنها هم خط اول دفاعی خود در مقابل یمنی ها را به مزدوران یمنی واگذار کرده اند.

بخوانید:  یو پی اس را بیشتر بشناسید

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سرتیپ یحیی سریع در اختتامیه سی و ششمین دوره آموزشی فراری‌های بازگشته به ارتش یمن در صنعا تاکید کرد که وزارت دفاع و رئیس ستاد نیروهای مسلح این کشور از بازگشت فریب خوردگان به ارتش ملی استقبال می‌کند و آن را مایه افتخار می‌داند.