پله نابغه‌ای بود که دیگر تکرار نمی‌شود/ مهم‌ترین هدف من خارج کردن صنعت نفت از منطقه خطر است

* فلسفه مربیگری شما چقدر به بازیکن جوان اعتقاد و چه برنامه‌ای برای پرورش نسل جدید دارید؟

* شناخت شما از فوتبال ایران چقدر در قبول این پیشنهاد جدید موثر بود؟

* در لیگ ایران کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌دانید؟


آیا این خبر مفید بود؟

خبرنگار: سمیه قدیری

همیشه لیگ ایران را دنبال میکردم و همچنین در سرتاسر دنیا دوستانم همیشه در مورد فوتبال ایران برای من صحبت می کردند. این در حالی بود که یکی از دوستانم با هیات مدیره جدید نفت آبادان در ارتباط بود، وقتی پیشنهاد جدید از نفت به من رسید آن را بررسی کردم و به این جمع بندی رسیدم که این پیشنهاد، پیشنهاد خوبی است و آن را قبول کردم. 

در فوتبال ایران علی دایی و علی پروین جزو بهترین ها هستند و در برزیل هم بدون تردید باید گفت پله ستاره‌ای تکرارنشدنی است.   

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ ادسون تاوارز در حالی برای هدایت تیم صنعت نفت آبادان بار دیگر به ایران آمد که حالا نگاه برزیل ایران به مرد برزیلی روی نیمکت نفت است تا این تیم را به ساحل آرامش در لیگ برتر فوتبال رسانده و سهمیه ارزشمند نفت را حفظ کند. به همین بهانه گپ ویژه ای با ادسون تاوارز  داشتیم.

* در مورد بازگشت دوباره خود برای مربیگری در  فوتبال ایران توضیح می‌دهید؟

* هدف‌تان با نفت آبادان در این فصل چیست و چه دورنمایی را برای این تیم در پایان فصل متصور هستید؟

از تیم برزیل در جام جهانی انتظارات بیشتری داشتیم اما همه مربیان در برزیل واقعیت‌ها و امکانات فنی با کادر فعلی را می‌دانند. بازیکنان بسیار خوبی خارج از لیست بودند زیرا در خود کشور برزیل بازی می‌کردند. سیستم همیشه 3-3-4 بود و هیچ وقت تغییر نکرد. مشکلات اساسی دیگری هم وجود داشت تا نتایج خوبی برای تیم ملی برزیل در جام جهانی رقم نخورد.

بخوانید:  پای پارلمان اروپا به ماجرای فساد در جام جهانی قطر باز شد

انتهای پیام//





من اعتقاد ویژه ای به جوانان دارم و دوست دارم از بازیکنان جوان هم استفاده کنم. در بازی های اخیر نفت، محمدحسین باصری، بازیکن و مهاجم جوان نفت به خوبی جواب اعتمادم را داد. نظیر این بازیکن بازهم در نفت حضور دارند که به زودی از آنها استفاده خواهم کرد.

* عملکرد تیم ملی برزیل را در جام جهانی 2022 قطر چطور ارزیابی کردید؟

* با کیفیت‌ترین بازیکنان تاریخ برزیل و ایران از نظر شما چه نفراتی هستند؟

هواداران و مردم ایران خیلی مهربان هستند و مرا مورد لطف خود قرار داده اند که این موضوع برای من اهمیت زیادی دارد. برای من مهم است که مورد حمایت هواداران باشم. همه جای ایران بازیکنان خوب و مستعدی دارد و باید بگویم فوتبال ایران پر از استعداد است و در همه شهرها و تیم ها این استعدادها به طور بارز و مشخص دیده می شود.

* ستاره و اسطوره برزیل که هموطن‌تان بود از دنیا رفت؛ در مورد پله فقید صحبت می‌کنید؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

Pele6

* در مورد هواداران صنعت، خوزستان و آبادان که به مهد استعداد در فوتبال ایران معروف  هستند، چه صحبتی دارید؟

معمولا پرسپولیس و استقلال جزو مدعیان اصلی قهرمانی هستند و تیم های پرطرفدار رقابت جالبی برای قهرمانی دارند. در این میان امسال فکر می کنم یکی دو تیم دیگر هم وارد رقابت شده اند و می توانند بر جذابیت های مسابقات اضافه کنند.  

سرمربی برزیلی صنعت نفت در این گفت‌وگو به سوالات ویژه‌ای پاسخ داد. از شرایط تیمش تا فوت پله و وضعیت تیم ملی برزیل؛ این مصاحبه را در زیر بخوانید: 

بخوانید:  جواد فروغی مدالش را به آرتین هدیه داد

پله بازیکن نابغه ای بود که 3 بار قهرمان جام جهانی شد و آمار گلزنی، قهرمانی و درخشش فوق العاده ای را در کارنامه فوتبالی خود داشت. در مجموع باید بگویم او یک بازیکن کامل بود. هرگز مانند پله در تاریخ تکرار نشده و دیگر هم نخواهد شد. فوت او اتفاق تلخ و ناراحت کننده‌ای بود که همه را غمگین کرد.

مهم‌ترین هدف من در حال حاضر نفت خارج کردن تیم از منطقه خطر در جدول رده بندی است. ما در جدول رده بندی شرایط خوبی نداریم و باید شرایط را بهتر کنیم. من هیچ پیش بینی ندارم اما تلاش می کنیم بهترین اتفاق ها و نتایج برای نفت آبادان رقم بخورد.

جای تعجب داشت که بعد از مدت ها دوباره به ایران آمده ام. در این مدت چند بار با پیشنهادهایی از فوتبال ایران روبرو شدم اما توافقات نهایی صورت نگرفت. الان احساس خوبی دارم و سعی می کنم بهترین شرایط را در حضور دوباره ام در ایران داشته باشم.