گفتمان سازی و جریان سازی دراربعین امسال در اولویت است

image_2022_9_1-0_34_31_846_ax3

بذرگری بیان کرد: همچنین با هماهنگی انجام شده با ائمه جمعه شهرستان ستادهای مردمی اربعین را امسال در شهرستان ها فعال کردیم و مسئولان آن نیز تعیین شده اند و در حال حاضر اولین استان کشور هستیم که مدل مردمی سازی  ستاد اربعین را عملیاتی کرده ایم.

بذرگری اظهارامیدواری کرد با تمهیدات انجام شده مراسم اربعین امسال باشکوه و با حضور میلیونی زائران بخوبی برگزار شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین گفت: در ایران دو قرارگاه طریق استان و طریق شهرستان از آبیک تا آوج تعیین شده و برنامه جاماندگان اربعین، زیارت اربعین، شب اربعین، خیابان حسینی هم پیش بینی شده است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

این مسئول فرهنگی افزود: امسال 22 نفر از خبرنگاران، فیلمبرداران و عکاسان و فعالان رسانه برای مستند سازی پیاده روی اربعین به عراق اعزام می شوند و پیاده روی و برنامه های مختلف از آبیک تا عراق را تحت پوشش قرار می دهند.

بذرگری تصریح کرد: در عراق هم چهار قرارگاه در طریق، نجف، کربلا و مسیب برپا می شود و راه اندازی دسته های عزاداری در کربلا و اجرای سرود و اعزام کاروان رسانه هم در برنامه گنجانده شده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد: در نشست های آموزشی با مبلغان مذهبی و مسئولان کاروان‌ها ضمن اطلاع رسانی مناسب از حساسیت ها و ویژگی های مردم عراق زمینه آشنایی بیشتر متولیان را مهیا می کنیم تا در اعزام زائران و خدمت‌ رسانی به آنها مشکلی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در زمان بازگشت زائران و سردرگمی افراد در انتخاب اتوبوس های بازگشت در نجف و کربلا با استفاده از 120 نفر از نیروهای جهادی نسبت به هدایت و راهنمایی زائران برای انتقال به اتوبوسها و بازگشت به کشور هماهنگ شده تا بسرعت این ساماندهی انجام شود.

بخوانید:  احداث عظیم‌ترین واحد صنعتی تولید انواع آجرهای سفالی و دکوراتیو در ایلام

بذرگری اظهارداشت: با حمایت جدی استاندار قزوین در حال حاضر یکی از کمیته های اصلی استاد حاکمیتی اربعین در استان هستیم و تلاش می‌کنیم که جایگاه حقوقی هم پیدا می کنیم تا خدمت رسانی بهتر شود.

وی گفت: کاروان زائر اولی ها با کمک خیرین و اعطای وام قرض الحسنه 2 میلیون تومانی به 2 هزار و 250 نفر از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته ستاد اربعین شهرستان ها فعال نبود اما امسال این حوزه را نیز در همه مناطق استان فعال کرده ایم تا کارها ساماندهی بهتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ گردهمایی فعالان عرصه اربعین استان قزوین با عنوان چشمه فیاض چهارشنبه شب با حضور رحیم آب فروش دبیر ستاد مردمی اربعین کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس، حجت الاسلام سید مهدی خضری دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین، موکب داران و خادمان حسینی در سالن کوثر قزوین برگزار شد.

سید امید بذرگری در این مراسم اظهارداشت: رسالت ستاد مردمی اربعین گفتمان سازی و جریان سازی اربعین است و با شبکه سازی همه ظرفیت های این بخش را فعال کرده و بکار خواهیم گرفت تا کاری ماندگار صورت گیرد.

بذرگری بیان کرد: در حوزه ظرفیت ‌سازی و ظرفیت یابی نیز برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده تا فضاهای شهری آماده این مراسم شود و امکانات مناسبی در اختیار ستاد قرار گرفته تا به زائران خدمت رسانی شود.

آیا این خبر مفید بود؟

گفتمان سازی و جریان سازی اربعین در اولویت است

وی اظهارداشت: پویش هر خانه یک پرچم؛ تولید محتوای اربعین (صوت و تصویر) و آداب زیارت، کارهای مشترک با دستگاههای اجرایی و مسابقات فرهنگی هم در این ایام پیش بینی شده است.

انتهای پیام

وی افزود: پیگیری نیازهای موکب ها در عراق انجام شده و اگر زمین مناسب و امکاناتی در شهرهای مذهبی باشد در اختیار موکب ها قرار می گیرد تا فعالیتهای خود را انجام دهند.