۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه عمرانی اجرای تونل شهدای امنیت /تکمیل طولانی‌ترین بلوار شهری در قم

حلوایی زاده تونل شهدای امنیت قم را طولانی ترین بلوار شهری حال حاضر قم دانست و ابراز داشت: کاهش ترافیک در منطقه و سهولت دسترسی و رفت و آمد مردم از جمله مزیت‌های این پروژه است.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به نزدیک شدن زمان افتتاحیه ۲۱۸ پروژه شهری از جمله تونل شهدای امنیت در حد فاصل بلوار امام حسین(ع) تا یادگار امام(ره) اظهار داشت: در بحث طراحی این تونل و پروژه دوسطحه بررسی‌های بسیاری صورت گرفت تا بتوانیم با کمترین مشکلات این طرح را به پایان برسانیم.


وی خاطرنشان کرد: بلوار جمهوری اسلامی به عنوان معبر اتصال شرق به غرب شهر محسوب می شود که از شهرک پردیسان تا انسجام و از آنجا تا میدان نماز و از میدان نماز تا مجموعه پل های ۹ دی و ادامه آن در منطقه دو است که این مناطق را به هم متصل می‌کند؛ امیدواریم در آینده شاهد تکمیل مسیر و اتصال به کمربند امام علی(ع) باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از صرف 1500 میلیارد ریال هزینه برای عملیات عمرانی پروژه تونل شهدای امنیت در امتداد بلوار جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: در حال حاضر این بلوار طولانی‌ترین بلوار شهری قم است.

وی با بیان مشکلاتی که در مسیر احداث این پروژه قرار داشت گفت: در اواسط کار دیدیم یکی از معضلات اصلی بلوار یادگار امام(ره)، وجود برق دکل فشار قوی ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت و دیگری آب اصلی شرب قم است که مناطق دو و سه و شش را پوشش می‌دهد؛ که اگر تدبیری برای ساماندهی نمی‌شد، پروژه زمان و هزینه بیشتری نیاز داشت.

بخوانید:  تاکید سران قوا بر لزوم رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های اغتشاشات اخیر/ رایزنی در خصوص روند تدوین برنامه هفتم توسعه

 


۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه عمرانی اجرای تونل شهدای امنیت /تکمیل طولانی‌ترین بلوار شهری در قم

حلوایی زاده در خصوص هزینه‌های صرف شده در این طرح گفت: مبلغ قرار داد اولیه ۸۷ میلیارد تومان بود که در نهایت  به انضمام تعدیل‌ها، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی پروژه شد؛ از این میزان  ۱۰ میلیارد تومان مربوط به روشنایی پروژه است.





منبع

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی دیگر از مهمترین مشکلات این طرح را بحث تملکات و نوسانات نرخ ارز و تورم های پیش رو دانست.

وی با اشاره به واقع شدن این طرح در بافت قدیمی شهر و وجود تاسیسات متعدد از جمله فاضلاب، برق و آب در مسیر گفت: این پروژه طوری طراحی شد که تمام لوله های فاضلاب درون دیوار بتنی حفظ شود و ما کمترین جابه جایی و هزینه را صرف کنیم.

وی از تملک ۹۶ پلاک مسکونی، تجاری، مسجد و حسینه خبر داد و گفت: مدت زمان اولیه عملیات عمرانی که از سال ۹۸ آغاز شد، دو سال تعیین شده بود که با توجه به معارضات تاسیساتی و ملکی پروژه تا حدودی زمان بر شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش پیش رو بحث سکونتگاه مردم بود و تلاش کردیم تا حداکثر امکان بافت را حفظ کنیم و کمترین تملکات را داشته باشیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف