۱۶ نفر به اتهام مشارکت در حمله‌ای مرگبار دستگیر شدند

آژانس اطلاعات و امنیت ملی سومالی (NISA) در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال تحقیقات گسترده، نیرو‌های امنیتی با موفقیت شبکه مسئول حمله تروریستی هتل SYL را دستگیر کردند. “عدالت در دادگاه برای همه درگیران برقرار خواهد شد. “

سومالی سال‌ها است که گرفتار ناامنی بوده و تهدیدات اصلی از سوی الشباب و گروه‌های تروریستی داعش/داعش سرچشمه می‌گیرد.

این گروه تروریستی از زمانی که رئیس جمهور حسن شیخ محمد که برای دومین بار در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد، “جنگ همه جانبه” را علیه این گروه اعلام کرد، حملات خود را افزایش داده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، روز پنجشنبه، در حمله به هتل SYL، تیراندازی با استفاده از سلاح گرم و بمب گذاری استفاده شده بود. لازم به ذکر است که هتل مذکور محل رفت و آمد مقامات بلندپایه دولتی و افراد تجاری وابسته به کاخ ریاست جمهوری سومالی است.

انتهای پیام/



منبع

از سال ۲۰۰۷، الشباب با دولت سومالی و مأموریت انتقالی اتحادیه آفریقا در سومالی (ATMIS) می‌جنگد – یک مأموریت چند بعدی که توسط اتحادیه آفریقا مجاز شده و شورای امنیت سازمان ملل آن را مأمور کرده است.

به گفته پلیس، در این حمله سه سرباز کشته و ۲۷ نفر از جمله سه نماینده مجلس زخمی شدند.

نیرو‌های امنیتی پس از نزدیک به ۱۳ ساعت درگیری، با کشتن افراد مسلح به محاصره پایان دادند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، دولت سومالی روز شنبه اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی ۱۶ مظنون را در ارتباط با حمله به هتل SYL در موگادیشو دستگیر کردند.

داود آویس وزیر اطلاعات سومالی در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت که مظنونان دستگیر شده شامل عبدیناصر دهیر نور مغز متفکر و چهار نفر دیگر مرتبط با خودرو‌های مورد استفاده در این حمله هستند.

بخوانید:  هم روی لیگ تمرکز داریم و هم جام حذفی/ از هواداران استقلال بابت صبر و تحمل‌شان ممنونم

گروه تروریستی الشباب، وابسته به القاعده، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و گفت که تروریست‌های آن پس از انفجار بمب و تیراندازی به هتل یورش بردند.