وی با اشاره به قرار داشتن مسیر دوچرخه سه کیلومتری در این بوستان، خاطرنشان کرد: مسیر تندرستی و پیادهروی از دیگر بخشهای این بوستان است. طرح این بوستان تداخلی با ورودی ۵۶۰ هکتاری داشت که مکاتبات لازم با اداره کل راه و شهرسازی انجام دادیم و این مشکل تقریباً حل شده است.
این بوستان میتواند جوانان را به استفاده بیشتر از سیستم حملونقل پاک تشویق کند و محل خوبی برای ورزش خانوادهها و آموزش ترافیک به کودکان و نوجوانان باشد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در این محدوده یک پارک آموزش ترافیک پنج هزار مترمربعی احداث کردیم که در مراحل پایانی به سر میبرد. هدف ما این است که کودکان از سنین پایین در مباحث ترافیکی آموزش دیده و در یک محیط امن این موضوع را درک کنند.
اجرای کامل طرح جامع دوچرخه در شهر قم به اقدامات زیادی از جمله راهاندازی مسیرهای دوچرخه در معابر اصلی شهر، ایجاد پارکینگهای مخصوص، راهاندازی سیستمهای کرایه دوچرخه و ایمنسازی مسیرهای شهری برای دوچرخه سواران نیاز دارد، اما بوستان دوچرخه مجموعه کوچکی برای آموزش دوچرخهسواری و تفریح با این وسیله است.
مدیر منطقه هشت شهرداری قم اظهار کرد: اجرای این پروژه به دلیل تعیین تکلیف ورودی زمینهای ۵۶۰ هکتاری به تعویق افتاده است که در حال رفع این مشکل هستیم و برای آمادهسازی این مجموعه در سال جاری شش میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تکمیل بوستان دوچرخه، تاکید کرد: در میدان آیتالله بهجت، حدفاصل بلوار امامت و ریل راهآهن چندین پیست دوچرخه، زمین فوتبال، والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی طراحی شده است.
همان زمان طراحی مسیرهای دوچرخه درجه یک، دو و سه در سطح شهر آغاز شده بود، اما بوستان دوچرخه میخواست بر جنبه تفریحی و ورزشی دوچرخهسواری علاوه بر جنبه ترافیکی آن تاکید کند. عباس ذاکریان، معاون وقت حملونقل و ترافیک شهرداری قم این بوستان را در کشور بی نظیر توصیف کرد که ۳۰ هکتار مساحت داشته و در بلوار فداییان اسلام شهرک پردیسان به طول سه هزار متر و عرض ۱۰۰ برای استفاده از انواع دوچرخه طراحی شده است.
انتهای پیام