اراک رتبه دوم آلودگی را دارد

به گزارش برنا از مرکزی ، یوسف یوسفی در ششمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان مرکزی با بیان اینکه امسال شهر اراک بعد از اهواز رتبه دوم در آلودگی را داشته، اظهار کرد: شمار روزهای پاک اراک در سال جاری ۳روز، ۱۸۳ روز سالم، ۱۰۵ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۴ روز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی، ۲ روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک شاهد بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: پالایشگاه ۵۷ حلقه چاه حفر کرده که نتایج بررسی وضعیت این چاه‌ها به لحاظ آلودگی اعلام نشده است.



منبع

وی گفت: علی رغم اینکه در سال جاری مازوت کمتری مصرف شده اما شاهد افزایش تعداد روزهای آلوده در این شهر بودیم و کاهش بارندگی به این مساله دامن زده است به گونه‌ای با عبور از کنار تالاب میقان می‌توان شاهد ورود ریزگردها به این شهر بود.

یوسفی ادامه داد: شواهد نمونه برداری از مازوت مصرفی نیروگاه بیانگر آن است که میزان گوگرد موجود در مازوت مصرفی نیروگاه ۳ درصد است،

یوسفی افزود: غلظت دی اکسید گوگرد در هوای اراک تا قبل از ۲۰ آذرماه شرایط حادی نداشت اما از زمان مازوت سوزی نیروگاه و از ۲۰ آذرماه افزایش غلظت دی اکسید گوگرد در هوای اراک داریم.

وی افزود: در خصوص مازوت سوزی تاکنون بیش ۲۰ مورد مکاتبه با مجموعه استان انجام شده است و در سال گذشته علیه نیروگاه شکایت در مجموعه قضائی استان انجام شد و امسال نیز این شکایت از طریق دادستانی شازند صورت گرفت.

بخوانید:  اردوی تفریحی وعلمی دانش آموزان روستای رینه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در سال گذشته میزان مصرف مازوت تا اوایل بهمن ماه ۳۹۵ میلیون لیتر بود که امسال این میزان مصرف به ۱۵۹ میلیون لیتر رسیده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: بیشترین روزهای آلوده برای فصل تابستان و وجود ریزگردها بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۱ روز، افزایش روزهای ناسالم داشتیم.