اربعین رزمایش اقتدار و اتحاد مسلمانان است

امام‌جمعه قزوین گفت: حالا که به زیارت آمدیم، پیاده‌روی کردیم، خسته شدیم و انواع فشارها را تحمل کردیم، پاهایمان تاول زد، در راه هم از برادری‌ها سخن گفتیم و از همدیگر درس‌ها آموختیم، وقتی بر می‌گردیم به ما می‌گویند تو اکنون «ولی‌الله» شده‌ای و اینجا به ما می‌گویند شما که زیارتتان را با اخلاص انجام دادید و کار را به نتیجه رساندید، مشمول غفران هستید.

اربعین رزمایش اقتدار است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آنچه در روح و اندیشه پیروان اهل بیت (ع) قرار دارد این است که اربعین باید هر سال باشکوه‌تر، جدی‌تر، باعظمت‌تر و با جمعیت بیشتر ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه قزوین اظهارداشت: اربعین رزمایش عبادی است تا اعلام کنیم بنده خدا هستیم واین بندگی را در ارادتمان به امام حسین (ع) ثابت می‌کنیم و به خدا می‌گوییم ارادتمند امیرالمؤمنین (ع) هستیم، برای اینکه آن حضرت بهترین بنده تو بوده و ما هم می‌خواهیم به بندگان خوب وصل شویم لذا اربعین مانور بندگی است.

وی عنوان کرد: شخصی مانند حاج قاسم سلیمانی فقط خودش در این مسیر قدم بر نمی‌داشت، بلکه هزاران نفر را به این راه می‌آورد و اولین اربعین که حاج قاسم راه انداخت تعداد کمی در آن شرکت کردند، حاج قاسم آمد نشان داد که راه ‌حل امنیت در کشورهای اسلامی و شکستن روحیه صهیونیست‌ها اربعین است.

وی افزود: اربعین یک فرصت بسیار بزرگ است و جمعیتی به عظمت مراسم راهپیمایی اربعین در هیچ کجای دنیا نداریم و الحمدلله همه ساله بر عظمت آن افزوده می‌شود و با گرمای هوا تشنگی و سختی راه باز مردم سختی‌ها را می‌پذیرند و از اربعین جا نمی مانند.

بخوانید:  رشد ۲.۶ درصدی معدن در دولت سیزدهم

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ان‌شاءالله خدا زیارت مقبول و با درجات بالا را روزی همه ما قرار دهد و در این سفر نایب‌الزیاره اموات، گذشتگانمان و بنیان‌گذاران این حرکت باشیم.

انتهای پیام





1662972224893

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

وی تصریح کرد: اربعین رزمایش اقتدار است و ما می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم ملتی قوی هستیم که می‌توانیم حماسه ده‌ها میلیونی همراه با کشورهای اسلامی دیگر ایجاد کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: اربعین رزمایش عرفانی معنوی است، یعنی اتفاقاتی که اکنون رخ می دهد، روضه‌ای که خوانده می‌شود، دعایی که بر زبان‌ها جاری شده و اشک‌هایی که در این مسیر ریخته می‌شود و زمانی که خدمت برادران شریف و متدین عراقی می‌رسیم و با محبت از یکدیگر استقبال می‌کنیم، این‌ها نکات معرفتی و عرفانی اربعین است که در هر کجا پیدا نمی‌شود و این ارزشها فقط در مکتب امام حسین (ع) و امیرالمؤمنین(ع) و مکتب پیروان اهل بیت (ع) دیده می‌شود.

وی گفت: در رابطه با حداکثر ثواب در زیارت هم روایت داریم هر کس به زیارت امام حسین (ع) می‌رود هر قدمی که پیاده یا سواره بر می‌دارد هزار حسنه برای او نوشته و هزار بدی از او پاک شده و هزار درجه بر درجاتش اضافه می‌شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: حتی اگر زیارت کننده فرد مخلصی هم نباشد حداقل ثواب را می‌برد اما ظرفیت در این مسیر آن‌قدر هست که نباید به یک ثواب یا پاک شدن یک گناه رضایت دهیم و بایستی به دنبال هزار حسنه، پاک شدن هزار بدی و افزوده شدن هزار درجه در این مسیر باشیم.

بخوانید:  افزایش ۴۰ درصدی تردد در مرز بین المللی مهران

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع زوار موکب سیده زینب(س) در شهر نجف اظهارداشت: سپاسگزار خداوندیم که در چنین مکان مقدسی قرار داریم و در این راه و اندیشه گام برمی داریم.

وی یادآورشد: اربعین رزمایش وحدت و انسجام است وهمینکه می‌دانیم پیاده به پابوسی امام حسین (ع) آمده‌ایم و پاهایمان هم ممکن است تاول‌زده باشد، خود به خود از صمیم قلب به یکدیگر علاقه‌مند می‌شویم و نتیجه‌اش می‌شود همان که در زیارت عاشورا می‌خوانیم «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ».

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما دو نوع روایت برای حداقل و حداکثر ثواب در زیارت داریم و روایت است هر کس به عزم زیارت امام حسین (ع) حرکت کند، هر قدمی که بر می‌دارد حسنه ای برایش نوشته و یک گناه از او پاک می‌شود.

وی تصریح کرد: خدا به زائر امام حسین (ع) هم همین مقام را داده است، چون ما از رفقای امام حسین (ع) هستیم، خدا دوستان اباعبدالله الحسین (ع) را که دست خالی بر نمی‌گرداند، خدا ما را مشمول غفران خود قرار می‌دهد.