ارتقای کیفیت خدمات باید بیش از گذشته در دستور کار شرکت مخابرات قرار گیرد

انتهای پیام/



منبع

بنابر این گزارش، کلان پروژه های مخابراتی که در این مراسم به صورت نمادین و از راه دور توسط وزیر ارتباطات و فناوری به بهره برداری رسید، شامل ایجاد شبکه FTTH شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی، ایجاد شبکه FTTC شهرستان نورآباد استان لرستان، پروژه تجمیع استان خوزستان و افزایش ظرفیت به بیش از چهار ترابایت و بهره برداری از بخش فعال شبکه FTTH با استفاده از تجهیزات و تولیدات بومی با هدف توسعه شبکه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه امیدوارم ارتقای کیفیت اینترنت نیز مطابق تعهد داده شده توسط اپراتورها با نظارت سازمان تنظیم مقررات به درستی انجام شود، خاطرنشان کرد: مخابرات نیازمند یک تحول جدی در تعامل با مردم است و باید به نیازها و خواسته‌های مردم توجه بیش‌تری کند.

وی با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، افزود: مهم است که در تمام کشور این پروژه اجرایی شود و تا پایان دولت این امکان برای همه مردم در همه شهرهای کشور فراهم شود و ان شاءالله مطابق برنامه هفتم تا پایان این برنامه، بیست میلیون ساختمان در کشور از طریق فیبرنوری به شبکه متصل شوند و مردم از مزایای اینترنتهای پرسرعت چند صد مگابیتی برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از طرح های کلان مخابراتی که همزمان با ایام دهه فجر انجام شد، وضعیت ارتباطات ثابت در کشور را مطلوب ندانست و گفت: متاسفانه زیرساخت‌ها در این حوزه طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز، توسعه نیافته است در حالی که اغلب کشورهای پیشرفته در یک دهه گذشته به سمت رفع نیاز مردم در حوزه اینترنت ثابت و فیبرنوری رفته اند و ۷۰ درصد نیاز مردم خود را از این طریق رفع کرده‌اند درحالیکه در ایران ۷۰ درصد بار بر روی اینترنت همراه است و همین باعث افت کیفیت خدمات در این حوزه شده که این عقب ماندگی شایسته مردم نیست. 

بخوانید:  «شفیره» در تالار چهارسو تئاتر شهر تماشایی می شود

وزیر ارتباطات تصریح کرد: یک تقسیم کار ملی در حوزه فیبر نوری انجام شده و همه اپراتورها را به کمک آوردیم تا یک کار 10 ساله را در 2 تا 3 سال به سرانجام برسانیم.

زارع پور با اشاره به اینکه وضعیت شرکت مخابرات در ابتدای دولت سیزدهم بحرانی بود، خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف دولت به شکلهای مختلف با حمایت مالی و غیر مالی از شرکت مخابرات تلاش کرد که مشکلات آن را برطرف کند و در واقع دولت برای شرکت مخابرات از آبروی خود نیز با افزایش تعرفه ای که اتفاق افتاد مایه گذاشته است و انتظار این است که مخابرات نیز با کار جهادی و شبانه روزی و ارتقا کیفیت اینترنت ثابت، پاسخ اعتماد دولت را بدهد.