استقلال ناکام مطلق یا برنده خاموش نقل و انتقالات؟

به طور قطع نمی‌توان گفت استقلال فصل کاملا ناموفق یا کاملا خوبی را پشت سر گذاشته اما با توجه به عدم خرید لیست سرمربی، برای هواداران استقلال این بیم می‌رود که آبي‌پوشان از نظر انرژی نیروی انسانی در ادامه فصل کم بیاورند. مساله‌ای که در انتهای فصل می‌توان پاسخی کامل و جامع به آن داد.

نام مهم میان خروجی‌های لیست استقلال، کوین یامگا است که به دلیل مصدومیت از لیست خارج شد و مهره‌ای بسیار مهم در ترکیب این تیم بود. همچنین میرزایی هم که در انتظار بازگشت به لیست بود، به دلیل پر بودن آن، به لیست اضافه نشد.

آیا خطیر نمره قبولی می‌گیرد؟
به علی خطیر چند انتقاد مهم وارد است؛ او نتوانست هیچ‌کدام از ستاره‌های لیست اصلی نکونام را جذب کند و کمترین تعامل را با سرمربی خود داشت. خطیر باید ابزارهای سرمربی را فراهم کند تا نکونام با خیال راحت سیستم مدنظرش (۴۲۳۱) را در استقلال پیاده کند اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، فصل نقل و انتقالات نیم فصل برای استقلال به پایان رسید و این تیم تغییرات زیاد و گسترده‌ای نداشت. مساله‌ای که با انتقاد جدی هواداران استقلال از مدیریت این تیم همراه شد اما برخی دیگر اعتقاد داشتند استقلال اصلا نیازی به ریخت و پاش آنچنانی ندارد. در مجموع اما بررسی شرایط فعلی آبی‌پوشان می‌تواند پاسخگوی این سوال باشد: آیا خطیر و به طور کلی این باشگاه ناکام مطلق بوده است؟

جز ماشاریپوف، استقلال سیلوا که تحت قرارداد خود بود را برگرداند و میلاد فخرالدینی را هم به جای یامگا جذب کرد. بازیکنی که پیشتر هم در استقلال حضور داشت اما حالا به دلیل سن بالا، هواداران تیم آبی‌پوش چندان استقبالی از وی نکردند.

بخوانید:  «غریب» به لبنان رفت

از سوی دیگر البته استقلال شرایطی بحرانی از نظر مالی دارد باید به شدت مراقب خریدهای گران‌قیمت باشد. از این نظر می‌توان به مدیریت استقلال نمره قبولی داد. همچنین جذب ماشاریپوف که بازیکنی بسیار باکیفیت است و سال‌ها نامش در اطراف استقلال شنیده می‌شد، عیار تیمی آبی‌ها را بالا برده. 

انتهای پیام/



منبع

پشت خط مانده‌ها
در آغاز فصل نقل و انتقالات اسامی زیادی چون قلی‌زاده، جهانبخش، محبی و دیگر بازیکنان در سطح ملی به عنوان لیست نکونام مطرح شد که همگی بازیکنانی باکیفیت بودند که هیچ‌کدام جذب نشدند. همچنین از یک لیست دیگر هم به عنوان لیست دوم سرمربی نام برده شد که آنها هم جذب نشدند. در نهایت شنیده می‌شد گودرزی، فرشید باقری و اسماعیلی هم مورد توجه سرمربی هستند که آنها هم استقلالی نشدند. دو گزینه آخر البته به شدت مورد انتقاد هواداران استقلال بودند و آنها اعتقاد داشنتد این دو بازیکن اصلا در حد این تیم نیستند.

همچنین اینکه باشگاه استقلال به راحتی به بازیکنانش چون مطهری و مهری که با این تیم قرارداد داشتند اجازه خروج داد اما برای جذب گودرزی که باید هزینه رضایتنامه را پرداخت می‌کرد نتوانست کاری انجام دهد.

خروجی‌ها
استقلال در فصل نقل و انتقالات دو خروجی رسمی به نام‌های سعید مهری و ارسلان مطهری داشت. بازیکن اول در استقلال مشکل قرارداد داشت و چندان بین هواداران این تیم محبوب نبود، هرچند که در قهرمانی لیگ این تیم حضور داشت. بازیکن دوم هم جز مغضوبین نکونام بود و سرمربی استقلال چندان اعتقادی به وی نداشت. به همین دلیل هم می‌توان گفت دو خروجی استقلال که به ترتیب به آپوئل و تراکتور پیوستند، ترکیب اصلی استقلال را دچار چالش نکردند.

بخوانید:  اردوی تیم‌ ملی جو صمیمانه‌ای دارد/ در کاراته قهرمانی آسیا به دنبال صید بهترین مدال هستم

ورودی‌ها
استقلال در فصل نقل و انتقالات یک ستاره به نام ماشاریپوف جذب کرد که سال‌ها نامش در اطراف تیم شنیده می‌شد. او جزو باکیفیت‌ترین بازیکنان خارجی چند فصل اخیر است و در همان بازی اول حضورش برای استقلال گلزنی کرد.