انتخاب بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اداری

4

4.ترکیب رنگ های گرم و خنثی

در بسیاری از موارد، کارفرمایان به استفاده از رنگ های مهیج و انرژی بخش علاقه بیشتری نشان می دهند. اما متأسفانه استفاده بیش از حد از این رنگ ها نه تنها جلوه جذابی ایجاد نمی کند، بلکه منجر به افزایش ضربان قلب و بی قراری در کارمندان می شود. برای مثال اگر رنگ قرمز را به رنگ غالب محیط تبدیل کنید، کارمندان با کاهش رندمان کاری مواجه شده و دائماً با یکدیگر درگیر می شوند.

در محیط کاری، رنگ ها همچون یک عصای جادویی عمل می کنند. آن ها می توانند به راحتی محیط های سرد و کسل کننده را به یک دفتر کار پویا و با نشاط تبدیل کنند. همچنین می توانند تأثیر مخربی بر روان و راندمان کاری کارمندان بگذارند. این بستگی به شما دارد که چگونه رنگ های آرامش بخش، پویا، هیجان انگیز و روحیه بخش را با یکدیگر ترکیب کرده و احساساتی همچون رشد، تعالی و سازندگی را در کارمندان خود تقویت کنید. برای اینکار می توانید در طراحی دکوراسیون اداری از ترکیب رنگ های شناخته شده که امتحان خود را پس داده اند، استفاده کنید.

1.ترکیب رنگ های خنثی و هیجان انگیز

استفاده از هارمونی رنگ های خنثی همچون بژ، خاکستری، سفید و مشکی در محیط کار بسیار رایج است. این دسته از رنگ ها همواره روی بورس هستند و به هیچ وجه قدیمی نمی شوند. اما متأسفانه پالت رنگ های خنثی فاقد روح بوده و در خلق یک محیط پویا موفق عمل نمی کنند. پیداست که استفاده از این رنگ ها منجر به ایجاد یک محیط کاری لوکس و در عین حال خسته کننده می شود.

بخوانید:  برنامه‌ریزی برای جایگزینی ارقام پرمحصول برنج

یکی از بهترین روش ها برای ایجاد هارمونی رنگ زیبا، استفاده از رنگ طبیعی متریال هاست. برای مثال در زمان انتخاب چوب، فلز و شیشه دیگری نیازی به رنگ آمیزی آن ندارید. می توانید از رنگ طبیعی این متریال ها برای ساخت یک دکوراسیون اداری کلاسیک و یا مدرن بهره ببرید.

معرفی 4 تا از بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون اداری

برای اینکه یک دکوراسیون اداری مدرن خلق کنید، می توانید رنگ های سرد را در همراهی با هارمونی رنگ های خنثی به کار بگیرید. انتخاب این هارمونی رنگ به خصوص در محیط اداری کوچک، نتیجه شگفت انگیزی به جای می گذارد. چرا که اساساً رنگ های خنثی همچون سفید، کرم و خاکستری در همراهی با رنگ های روشن و مدرن، موجب انعکاس بیشتر نور و بزرگنمایی در محیط می شوند. برای اینکار می توانید خاکستری، بژ و سبز روشن را در همراهی هم به کار بگیرید و در نهایت یک دکوراسیون اداری لوکس و مدرن تحویل بگیرید.


آیا این خبر مفید بود؟

 


با بهترین و شناخته شده ترین ترکیب های رنگی مورد استفاده در طراحی دفاتر کاری آشنا شدید. برای اینکه در میان صدها رنگ مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید، لازم است تا از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

1.در موارد ضروری طراحی دفتر کار اداری ساختار شکنی کنید

برای اینکه در خلق یک دکوراسیون اداری زیبا و جذاب موفق عمل کنید، لازم است تا قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید. شما می توانید با انتخاب صحیح رنگ، کیفیت دکوراسیون را افزایش داده، راندمان کاری کارمندان را بهبود داده و در آخر تأثیر مثبتی بر ذهن مشتریان تان بگذارید.

بخوانید:  قزوین صاحب خانه کشتی می شود

برای اینکه یک دکوراسیون اداری خاص و متمایز داشته باشید، بد نیست در مواردی ساختارهای موجود در شرکت را در هم شکسته و با انتخاب جسورانه رنگ، روح تازه ای به محیط اداری دهید. شما می توانید با مراجعه به سایت namadmemari.com با نحوه انتخاب و به کارگیری رنگ های جسورانه و خاص در طراحی دکوراسیون اداری آشنا شوید.

برای اینکه بتوان از رنگ های مهیج و پویا تا حد مطلوب در طراحی دکوراسیون دفتر کار استفاده کرد، باید از رنگ های خنثی برای کاهش اثر آنان استفاده نمود. برای مثال در همراهی با رنگ قرمز رنگ سفید، خاکستری و بژ را به کار گرفت. به خاطر داشته باشید رنگ های مهیج بهترین کارکرد خود را زمانی نشان می دهند که تنها در یک بخش از محیط و به شکل محدود استفاده شوند.

3 راهکار برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون اداری

سخن پایانی

پیش از اینکه سراغ انتخاب رنگ بروید، میزان رسمیت کسب و کار خود را بسنجید. در مشاغل رسمی استفاده از رنگ های گرم و تیره مناسب تر است. در حالیکه در کسب و کارهای نوآور هارمونی رنگ های روشن بهترین کارکرد را دارند.

3.از رنگ های طبیعی استفاده کنید

5

2.در تناسب با ماهیت کسب و کار انتخاب کنید

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



پس بهتر است در طراحی دفتر کار اداری برای متعادل ساختن این احساسات، ترکیب ماهرانه ای از رنگ های گرم و سرد ایجاد کنید تا به طور همزمان حس آرامش و حس هیجان را در محیط به نمایش بگذارید. اگرچه در انجام اینکار هیچ محدودیتی نخواهید داشت. اما بهتر است انتخاب رنگ در میان پالت رنگ های سرد و گرم را در تناسب با ماهیت کسب و کار خود انجام دهید. برای مثال می توانید رنگ سبز را در کنار آبی و صورتی بنشانید.

بخوانید:  ۹۱ پروژه ورزشی در استان آذربایجان‌غربی در حال احداث است

3.ترکیب رنگ های سرد و خنثی

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

به محض دیدن رنگ های سرد، همچون سبز و یا آبی روشن، نوعی حس آرامش انسان را در بر می گیرد. به طور عکس رنگ های گرم همچون قرمز و بنفش موجب افزایش انرژی و ضربان قلب می شود. خب پیداست که استفاده از هارمونی رنگ های سرد و گرم به تنهایی، موجب افزایش بیش از حد حس آرامش و رخوت و یا افزایش ضربان قلب و تنش می شود.

2

2.ترکیب رنگ های سرد و گرم

برای اینکه زیبایی این هارمونی رنگ را حفظ کرده و در عین حال روح تازه ای به آن بدهید، بهتر است در همراهی رنگ های خنثی از یک رنگ شاد و هیجان انگیز استفاده کنید. این رنگ می تواند پرتقالی و یا خردلی باشد. ترکیب خاکستری تیره یا روشن با قهوه ای و رنگ پرتقالی می تواند یک دکوراسیون فوق العاده شیک و جذاب ایجاد کند.