با دیدن این تصویر مشتری مشتری شوید!

تنها دانشمندان دوربین ستاره‌ای جونو نیستند که طی هفته‌های آینده مشغول تجزیه و تحلیل این داده‌ها خواهند بود. در طول چهل و پنجمین گردش جونو در مدار مشتری، همه‌ی ابزار‌های علمی این فضاپیما در حال جمع‌آوری داده بوده‌اند، هم در طول پرواز از کنار قمر اروپا و هم در زمانی که جونو هفت ساعت و نیم پس از آن بر فراز قطب‌های مشتری به پرواز در آمد.





منبع

اسکات بولتون ، محقق اصلی جونو می‌گوید: جونو کار خود را کاملاً با تمرکز بر مشتری شروع کرد. ما واقعاً هیجان‌زده هستیم که در طول مأموریت طولانی‌مان، تحقیقات خود را به سه مورد از چهار قمر مشتری و حلقه‌های آن گسترش دادیم. با این گذر از کنار قمر اروپا، جونو اکنون نما‌هایی نزدیک از دو قمر جالب مشتری ثبت کرده است و پوسته یخی آن‌ها بسیار متفاوت از یکدیگر به نظر می‌رسد. در سال ۲۰۲۳ قمر آیو سیاره مشتری نیز به این قمر‌های در حال کاوش می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ این عکس که بیشترین وضوح را درطول ماموریت جونو ناسا دارد از بخش خاصی از قمر اروپای سیاره مشتری ثبت شده است و نمایی دقیق از یک منطقه گیج کننده از پوسته یخی به شدت شکسته‌ی این قمر را نشان می‌دهد.


دوربین ستاره‌ای “Stellar Reference Unit” جونو این تصویر سیاه و سفید را در طول پرواز این کاوشگر از کنار قمر اروپا در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۲۲ از فاصله حدود ۲۵۶ مایلی (۴۱۲ کیلومتری) ثبت کرده است.

این تصویر حدود ۹۳ مایل (۱۵۰ کیلومتر) در ۱۲۵ مایل (۲۰۰ کیلومتر) از سطح قمر اروپا را پوشش می‌دهد و منطقه‌ای با شبکه‌ای از شیار‌های ظریف و برآمدگی‌های دوتایی متقاطع که نشان‌دهنده مشخصه‌های مرتفع در یخ است، را نشان می‌دهد.

بخوانید:  گل‌محمدی در اندیشه 6تایی‌کردن ذوب‌آهن

آیا این خبر مفید بود؟