بهارانه در بهمن؛ فجرانه‌ای که در شوق کودکان شکفت

photo_۲۰۲۳-۰۲-۰۹_۱۶-۵۱-۳۰

دربخش قصه‌گویی صوتی نیز زهرا جوانمرد با قصه «سکه‌های زرد پاییز» از زیاز شهرستان رودسر، مرسانا محمد با «سئوال موموکی»  از رشت و حسین حسین‌نژاد با قصه‌ی خاطره ماه از ماسال مورد تجلیل قرار‌گرفتند و ثنا رضازاده از رشت  و تکتم عربان از ماسال به ترتیب با قصه‌های «نماز‌جماعت» و «بوی صبح، بوی باران» به عنوان شایستگان تقدیر تشویق‌شدند.

انتهای پیام/





photo_۲۰۲۳-۰۲-۰۹_۱۶-۵۱-۲۶

میرعظیمی صحبت‌های خود را با یادآورد‌شدن همراهی دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان ادامه‌داد و ضمن قدردانی از هم‌گامی این مجموعه‌ها در ارایه فعالیت‌های هدف‌مند و تبیین دست‌آورد‌های انقلاب برای آینده‌سازان اظهار‌کرد: برنامه‌ریزی برای نسل کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری ارزش‌مندی محسوب‌می‌شود و لازم است با ادامه‌یافتن این هم‌گرایی‌ها، نقش موثری در تربیت نسلی آگاه و انقلابی ایفا‌کنیم.

این آیین که روز پنج‌شنبه، 20 بهمن 1401 آغاز‌شد با اجرای فعالیت‌های متنوع کودک ونوجوان محور به پیش‌رفت. قصه‌گویی، خوانش شعر، اجرای نمایش مرد مهربان جنگل و پخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای قصه‌گویان موفق و برگزیده، از جمله این برنامه‌ها بود که با هنر‌نمایی هنرمندان فعال در عرصه موسیقی سنتی و اجرای مسابقه حضوری ادامه‌یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ جشن چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب  اسلامی ایران کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان درحالی با همراهی مسئولان، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برگزار‌شد که که تصویری از آینده‌سازان با نشاط، امید‌وار و فردایی امید‌آفرین برای ایران اسلامی به‌نمایش‌گذاشت.  

دعوت از حاضران، به ویژه کودکان و نوجوان برای حضور در اجتماع مردمی یوم الله 22 بهمن، پایان‌بخش صحبت‌های سید‌جلیل میرعظیمی به‌شمار‌می‌رفت و وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران، بهاری در زمستان بود، گفت: حضور همیشگی مردم مسلمان ایران اسلامی به سرسبزی هرچه بیش‌تر این بهار کمک‌می‌کند.  

بخوانید:  صاحبان سیمرغ در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر/دارکوب و سیمرغ سارا بهرامی

photo_۲۰۲۳-۰۲-۰۹_۱۶-۵۱-۳۴

او در همین ارتباط، تلاش حداکثری تمامی ایرانیان را ضروری عنوان‌کرد و با مهم قلمداد‌کردن تمامی حرکت‌های سازنده‌گفت، این نقش‌های مثبت و موثر، در جورچین بزرگ آینده در کنار هم قرار‌گرفته و فردا‌های روشن ایران اسلامی را ترسیم خواهند‌کرد.

در این میان مهنا مرادی با قصه «سجاده آبی» از رضوانشهر، آنیسا خورسند‌فر و هلیا رحمتی  به ترتیب با قصه «نماز فرشته» و «قطره‌آبی» از بندرانزلی، قصه‌گویان برگزیده بخش تصویری بودند که تجلیل شدند و  سید حسام‌الدین محمدی با قصه «آیه‌ی نور»  از شاندرمن و سبحان سوناز با قصه«دعای مادربزرگ و نوه» نیز در جمع شایستگان تقدیر از آنان قدردانی‌شد.

تجلیل از برگزیدگان کشوری در عرصه پژوهش و قصه‌گویی و هم‌چنین برترین‌های فراخوان مسابقه  قصه‌گویی «بربال‌های دعا»که با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه نماز ، با موضوع‌های « نماز»، «دعا»، «مهدویت» و «پیروزی انقلاب» در دی ماه 1401 انتشار‌یافت، ازدیگر برنامه‌های جشن انقلاب بود و برهمین اساس نیز از برترین‌های بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال این مسابقه با لوح سپاس و جایزه‌ قدردانی‌شد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان در ادامه، اشاره‌ای نقش امید‌آفرین نسل کودک و نوجوان داشت و با بیان‌این‌که آینده به متعلق به آینده‌سازان است، افزود: فردای ایران اسلامی  با دستان با کفایت این نسل اداره می شود و هم‌چون جوانان و کودکان دهه نخست انقلاب اسلامی، در پایداری و بالندگی این نظام مردمی تاثیر‌گذار خواهند‌بود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

گفتنی‌است، آیین‌های چهل‌و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن 1401برگزار‌می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مسئولیت کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر سراسر کشور را برعهده دارد.

photo_۲۰۲۳-۰۲-۰۹_۱۶-۵۱-۱۲

«بهارانه دربهمن  که به همت دستگاه‌های عضو کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در رشت صورت‌گرفت، با صحبت‌های  سرپرست این مجموعه فرهنگی آغاز‌شد و سید‌جلیل میرعظیمی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، از آمدن حق  فنا‌پذیری باطل صحبت‌کرد و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی را تحقق این وعده الهی دانست.