آنتی اسکالانت ضد رسوب ممبران Dm تصفیه آب صنعتی

که جهت جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات کلسیم در سطح ممبران بسیار موثر می باشد . آنتی اسکالانت DEQUEST علاوه بر کنترل کربنات کلسیم، جهت جلوگیری از تشکیل رسوبات سولفات کلسیم ، فلوراید کلسیم و اکسید های فلزی موثر می باشد. آنتی اسکالانت به عنوان افزودنی آب قبل از تصفیه برای سیستم اسمز معکوس است. قبل از ورود آب برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن غشاهای اسمز معکوس، ماده ضدعفونی کننده به آن تزریق می شود و از os تغذیه به غشاء از طریق سیستم ارسال می شود. این ماده شیمیایی موجب تاخیر زمانی بین بی کربنات و کلسیم و منیزیم می شود. هنگام استفاده از دستگاه تصفیه آب برای اینکه عمر ممبران بالا برود از آنتی اسکالانت ضد رسوب که تنها عامل بازدارنده رسوب در ممبران می باشد برای عمر طولانیه ممبران استفاده می نمایند.

  • یکی از مهمترین عامل بازدارنده در ایجاد رسوب روی سطح ممبران استفاده از آنتی اسکالانت می باشد.
  • از مزایای این نوع می‌توان به کنترل مؤثر رسوبات معدنی همچون سولفات کلسیم و کربنات کلسیم، سازگار با انواع ممبران، متناسب با گستره وسیعی از pH آب و کاهش تعداد دفعات شستشوی ممبران اشاره کرد.
  • در تأسیسات پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی از این مواد ضد رسوب برای کاهش و جلوگیری از تولید رسوبات استفاده می‌شود.
  • در واقع شما با استفاده از آنتی اسکالانت مرغوب و باکیفیت، به نوعی در هزینه های جاری خود صرفه جویی می کنید.

یکی از عوارض آنتی اسکلانت های نامناسب، ایجاد محیطی اسیدی در آب و در نتیجه خوردگی در آنتی اسکالانت تجهیزات است. اگر میزان دوز مصرفی به درستی انتخاب نشود و در واقع بالاتر از حد نیاز در نظر گرفته شود، احتمال ایجاد خوردگی در دستگاه بسیار زیاد است. همچنین فاصله زمانی بین هر بار استفاده از آنتی اسکالانت باید هوشمندانه انتخاب شود تا مشکلی از این بابت ایجاد نکند.

بخوانید:  کتاب اصطلاحات زیست،شیمی و پزشکی | دراگمد

جلوگیری به عمل می آورد.

هرچند ممکن است قیمت آنتی اسکالانت کمی بالا باشد و در ظاهر هزینه های شما را افزایش دهد؛ اما در بلند مدت تاثیر مثبتی در صرفه جویی هزینه ها دارد. لازم به ذکر است ممکن است تمامی ذرات در آب به وسیله آنتی اسکالانت کنترل نشده و به همین منظور هر ۳ الی ۴ ماه یک بار باید عمل شستشوی ممبران را انجام دهید. با توجه به اینکه میزان tdsآب ورودی پایین است می توانید از آنتی اسکالانت های اویستا و فلوکن و همچنین آنتی اسکالانت ایرانی استفاده کنید .

آنتی اسکالانت ضد رسوب ممبران Dm تصفیه آب صنعتی

به عنوان یک ماده افزودنی در فرآیند پیش تصفیه در سیستم های اسمز معکوس یا RO کاربرد بسیار دارد. آنتی اسکالانت ها خانواده ای از مواد شیمیایی هستند که برای جلوگیری از تشکیل رسوب نمک های معدنی متبلور به کار می روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و دریافت MSDS با کارشناسان ما، تماس حاصل فرمائید. شرکت تصفیه آب پاکسازان درحال احداث واحد خدمات پس از فروش تعمیر تصفیه در کل کشور می باشد. آنتی اسکالانت باید به صورت دائم با آب خوراک دستگاه مخلوط شده و به سیستم تزریق گردد. دوز تزریق مجاز ماده ضد رسوب ممبران تحت تاثیر عوامل مهمی مانند آنالیز دقیق آب ورودی، میزان دبی آب، میزان PH آب، ریکاوری سیستم، مخزن آب، درجه پمپ تزریق، غلظت محلول و نوع و چیدمان فیلترهای ممبران می باشد.

شما عزیزان می تواند با محاسبه میزان مصرف آنتی اسکالانت در طول روز نسبت به سفارش آن با واحد های فروش بازرگانی اسپوتا تماس حاصل فرمایید و یا اگر قادر به محاسبه نیستید کارشناسان فنی ما در این زمینه می توانند کمک کنند. به همین دلیل آنتی اسکالانت های پایه فسفونات به دلیل عملکرد ضعیف در پراکنده سازی املاح برای ممانعت از تشکیل رسوبات نمره کمی را از مصرف کنندگان دریافت کرده است. نرم افزار CoRoLa-T برای محاسبه مناسب ترین میزان تزریق آنتی اسکالانت استفاده می شود. مورد دوم این است که برای استفاده از این مواد مدیریت صحیح لازم است تا علاوه بر مصرف مقدار مناسب این مواد برای جلوگیری از رسوب ، تاثیر آنها بر غشاءها ، آب مصرفی و همچنین محیط زیست را مورد نظر قرار داد.

بخوانید:  آموزش ثبت نام و کار با صرافی کوکوین Kucoin نام نویسی صرافی kucoin خانه تدبیر و اندیشه

ارتباط با کارشناسان

کوپلیمرها که شامل فوسفونات ها و پلیمرهای سولفونه هستند می توانند در رنج وسیعی از دماها کارآیی لازم را داشته باشند. کوپلیمرهای فوسفونات دار همراه با آکریلیک اسیدها و وینیل سولفونیک اسید به طور ویژه به عنوان ضد رسوب باریم سولفات در سیستم های پایه آبی استفاده می شوند. جهت حذف انواع نمک های فلزی نظیر منیزیم، آهن، سرب، کلسیم، باریم، همچنین کربنات و فسفات و نیترات و سولفات. مناسب جهت استفاده در سیستم گردش آب نیروگاه های حراتی، کارخانجات پالایش نفت و گاز، این محصول از اکسیداسیون خطوظ لوله های فلزی و … جلوگیری به عمل می آورد. لازم به ذکر است که قیمت آنتی اسکالانت های وارداتی موجود در بازار بر اساس برندهای جنسیس، فلوکن، آویستا و دکوئست متفاوت است و تنوع قیمت آنتی اسکالانت های موجود در بازار به خاطر غلظت و کیفیتشان می باشد. این قضیه بدان علت است که امکان فرستادن محلول های شیمیایی به سطوح مسدود شده و توسط مواد جامد کاهش می یابد.

این رسوبات به مرور باعث گرفتگی منافذ غشای ممبران می شود که سبب کاهش راندمان آب خروجی از سیستم آب شیرین کن RO می گردد. آنتی اسکالانت پایه پلیمری غلظت بالایی دارد و اجازه رسوب به هیچ نوع ماده ای نمی دهد. با استفاده از مدل پایه پلیمری دیگر نیازی نیست که خیلی زود به زود ممبران شسته شود و می توان در فاصله های طولانی آن را شستشو داد. امروزه آنتی اسکالانت به یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای دستگاه های تصفیه آب و آب شیرین کننده های صنعتی تبدیل شده است.

بخوانید:  دوربین مدار بسته

آنتی اسکالانت SKL-5230

اما روش اسمز معکوس برخلاف این شیوه می باشد و به روشی گفته می شود که جریان آب از سمت آب شور به سمت آب شیرین حرکت می کند که در این صورت نیاز به وارد کردن فشار به آب شور می باشد. استفاده از آنتی اسکالانت اسمز معکوس از آن جهت شایع است که می تواند مانع از ایجاد و رسوب کردن املاح موجود در آب شور گردد. به همان میزانی که استفاده از مواد ضد رسوب می تواند طول عمر دستگاه اسمز معکوس را افزایش بدهد،استفاده غیر اصولی و انتخاب نوع نامناسب آن هم می تواند آسیب های جدی به این تجهیزات وارد نماید.

نرم افزار ROSA بررسی، آموزش و دانلود آخرین ورژن رسمی