تولید روزانه ۱۲۹ میلیون لیتر بنزین در کشور

معاون وزیر نفت گفت: درهمین راستا، تاکنون سه تا چهار دانش فنی در شرکت‌های پالایشی در زمینه تولید کاتالیست، کمپرسورسازی و کیفی‌سازی نفت‌کوره به طور کامل بومی‌سازی شده است.

معاون وزیر نفت گفت: انتقال نفت و فرآورده های نفتی کشور در این مدت(۹ ماه نخست امسال) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۵ درصد رشد داشته و در مقایسه با زمان آغاز بکار دولت سیزدهم، رشدی هفت درصدی را نشان می‌دهد.

سالاری اظهار کرد: در زمینه کیفی سازی محصولات نفتی نیز با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تولید نفت کوره در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته و در برخی پالایشگاه‌ها هم به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید پالایشگاه آبادان به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که مرحله دوم فاز ۲ این پالایشگاه، از محل افزایش ظرفیت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر نفت گفت: بیش از ۱۰۲ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده در ۹ ماه نخست امسال از طریق خطوط لوله نفت به مبادی مصرف منتقل شده که از این میان ۵۳ میلیارد لیتر آن نفت خام و ۴۹.۳ میلیارد لیتر نیز فرآورده نفتی بوده است.

انتهای پیام/



منبع

سالاری افزود: همچنین  ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون لیتر سوخت مایع نیز در ۹ ماه نخست سال‌ جاری به نیروگاه‌های کشور ارسال شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، جلیل سالاری معاون وزیر نفت روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی افزود: اقدامات گسترده‌ای در ۲ سال اخیر برای تولید تجهیزات در داخل کشور انجام شده که اجرای طرح‌های فراسرزمینی پالایشی و صدور خدمات فنی و مهندسی از آن جمله است.

بخوانید:  بازدید از انبار نفت کن

به گفته معاون وزیر نفت، با افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی محصولات نفتی، ظرفیت تولید بنزین در کشور به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.