جایگزین‌های گیاهی مغذی اما پیچیده‌اند



به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ براساس بررسی شواهد، جایگزین‌های گیاهی هم اثرات زیست‌محیطی کم‌تری در زمینه‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از منابع آب و استفاده از زمین دارند.

همچنین محققان دریافتند که بیش‌تر جایگزین‌های گوشت و لبنیات گیاهی دارای سطوح پایین‌تری از چربی اشباع شده و فیبر بالاتری از همتایان حیوانی خود هستند.

محققان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM) که بیش از 90 مطالعه و گزارش از سال 2022 تا 2016 را تجزیه و تحلیل کردند، پیشنهاد کردند که جایگزین‌های گیاهی می‌توانند برای یک رژیم غذایی سالم و پایدار باشند، اگرچه آن‌ها هشدار دادند که ارزش غذایی می‌تواند به طور قابل توجهی بین محصولات متفاوت باشد.

آن‌ها گفتند که جایگزین های گیاهی پتانسیل سالم‌تر و غنی از مواد مغذی هستند، اما معتقدند که محتوای تغذیه‌ای آن‌ها پیچیده است.

سارا نجرا اسپینوسا، دانشجوی تحقیقاتی در LSHTM و نویسنده اول این مطالعه، گفت: “اگرچه غذاهای کامل هنوز “معیار طلایی” برای رژیم‌های غذایی سالم و سازگار با محیط‌زیست محسوب می‌شوند، نتایج زیست‌محیطی و بهداشتی از برخی از غذاهای گیاهی جدید امیدوارکننده است.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  مسابقات لیگ برتر واترپلو در مجموعه شیرودی برگزار شد