خراسان جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهر سنگ تبدیل می شود

به گفته وی؛ این هدف جز با هم افزایی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی و علوم، تحقیقات و فناوری و نیز استانداری خراسان جنوبی محقق نخواهد شد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت افزود: در این راستا تلاش می کنیم در هر یک از استان های کشور اقداماتی برای توسعه این موارد انجام شود.

وی تصریح کرد: کار در این خصوص از چندی پیش در وزارت صمت در زمینه های مدیریت زنجیره ارزش، هوشمند سازی، تکمیل زنجیره تأمین، خدمات بهره بری، توسعه خدمات فناوری، خدمات تأمین مالی، توجه به دانش روز و… آغاز شده است.

خبرنگار:مرضیه شهریاری



منبع

به گفته وی؛ امروزه بحث خدمات کسب و کار در دنیا مطرح است بطوری که حدود 12.5 درصد جی بی تی آمریکا در این زمینه می باشد.

وی تصریح کرد: با سفر به خراسان جنوبی و برگزاری جلساتی در این خصوص، امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر زمینه انجام این کار را در این استان فراهم کنیم. 

 

وی با اشاره به جلساتی که در جریان سفر به خراسان جنوبی با بعضی از فعالان این حوزه مبتنی بر فناوری برای صادرات داشته، افزود: هدف گذاری ما این است که تا سال 1405 خراسان جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهر سنگ در منطقه تبدیل شود تا بتوانیم در آینده در این زمینه سالانه یک میلیارد دلار صادرات گوهرسنگ داشته باشیم.

اسدی تصریح کرد: این ظرفیت در دنیا بسیار ارزشمند است و بخشی از آن می تواند کمک بسیار زیادی به اقتصاد خراسان جنوبی کند و ارز آوری برای کشور به همراه داشته باشد.

بخوانید:  قالی سنندج از جذابیت و گیرایی خاصی برخوردار است

 به گزارش خبرگزاری برنا ازخراسان جنوبی؛ امیرحسین اسدی در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطرنشان کرد: امروزه گوهرسنگ ها حجم بالایی از تراکنش را در دنیا دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اقتصاد این استان است.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت تأکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم تا از این ظرفیت خراسان جنوبی برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور به خوبی استفاده کنیم.

اسدی ادامه داد: یکی از موضوع های خیلی مهم در این خصوص، ایجاد زنجیره ارزش است که اگر بتوانیم آن را مبتنی بر آمایش سرزمین و مزیت های رقابتی در هر منطقه از کشور ایجاد کنیم و از شرکت های توانمندی برای رسیدن به این هدف استفاده نماییم، زودتر به هدف مورد نظر خواهیم رسید.

انتهای پیام