خلاقیت در کودکی توسط معلم شکوفا می شود



به گزارش خبرگزاری برنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در نشست ملی مدیران مدارس غیردولتی و هیات امنایی با بیان اینکه برای تسخیر آینده باید با آرمانخواهی، امید و عقل حرکت کرد، اظهارکرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دو عنصر علم و امید برجسته است و هیچکدام بدون دیگری منجر به پیشرفت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه علم در دست کسی تاثیر گذار است که بتواند با امید حرکت کند ادامه داد: دیدن پیشرفت‌ها و نتایج می‌تواند امید را در دل دانش آموزان ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی دانش آموزان به شرکت دانش بنیان می‌روند و می‌فهمند که چه اقداماتی صورت می‌گیرد، امیدوار به آینده می‌شوند اظهار کرد: ایران در جنگ استکبار و تهاجم فرهنگی همواره پابرجا مانده و دلیل آن امید، ایمان، خود باوری و هویت امیدآفرین است.

صحرایی با بیان اینکه امروز در مرحله ساخت جامعه هستیم عنوان کرد: این مدرسه است که این اقدام را انجام می‌دهد؛ پیوند مدرسه با شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شکوفایی استعدادهای دانش آموزان می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه مسأله امید در ادبیات دینی، حاکمیتی و سیاسی ما جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: در فرازی از سخنان رهبر انقلاب، ایشان چرخه‌ای به نام آرمان‌خواهی و امید و عقلانیت را مطرح می‌کنند. ایمان نهفته در دل این تعبیر حکیمانه، یعنی با موتور آرمان‌خواهی، سوخت امید و فرمان عقلانیت به سمت آینده حرکت کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه علم قدرت‌آفرین و سلطان است افزود: دشمنان ما در این سطح وسیع، جنگ ترکیبی علیه ما راه انداختند، برای کورکردن امید بود که خود گواهی مهمی برای اهمیت امید و امیدآفرینی است.

بخوانید:  ورود دادستانی کرمان به بحران تصادفات در استان

صحرایی با تاکید بر اینکه دیدن پیشرفت‌ها و درک‌کردن نتایج آن برای نسل جدید یکی از راه‌های مهم پیشرفت است، تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان سمپاد ما بر روی عرشه کشتی در جنوب، قدرت کشور را می‌فهمند، آن‌گاه است که جریان امید در آن‌ها رشد می‌کند.

وی بر اهمیت اردوهای راهیان پیشرفت برای امیدآفرینی تاکید کرد و گفت: مدرسه، مزرعه این امیدآفرینی است. بذری که در مدرسه افشانده شده، امروز این محصول و این جریان دانش‌بنیانی شده است و من قول می‌دهم بذرهایی که این روزها کاشته می‌شود، به مراتب پربارتر و امیدآفرین‌تر از بذرهای پیشین است.

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش است که کودک‌ را خلاق و اهل سوال بار می‌آورد، افزود: خلاقیت در کودکی توسط معلم شکوفا می‌شود. مدارس منبع قدرت آینده کشور هستند. مدیر مدرسه راهبردی‌ترین مدیر کشور است. مدرسه قوی تضمین‌کننده ایران قوی است. ایران با اقتصاد و علم و فرهنگ قوی، پیشرفته می‌شود و بذر همه این‌ها در مدارس کاشته می‌شود به همین خاطر مدرسان‌سازان و مدرسه‌یاران و مدرسه‌داران نقش زیادی در ساختن ایران باشکوه دارند. قدرت تمدنی که در حال ساخت آن هستیم از مدرسه برمی‌آید.

انتهای پیام/ 



منبع