دخالتی در امور اجرايی استقلال و پرسپولیس نداريم و نقش‌مان نظارتی است



به گزارش خبرگزاری برنا، كيومرث هاشمي پس از نشست مشتركي كه با روساي كميسيون ورزشكاران فدراسيون‌هاي ورزشي داشت، اظهار داشت: در دنياي ورزش، ورزشكاران قلب جامعه قهرماني آن كشور هستند و اگر آن قلب از كار بيافتد، مديريت معنايي ندارد. ما سلسله نشست‌هايي در بخش‌هاي مختلف ورزش كشور داريم برگزار مي‌كنيم و اين دومين جلسه با نمايندگان قهرمانان و روساي كميسيون فدراسيون‌هاي ورزشي بود. هدف اصلي اين بود كه دغدغه‌ها و نگراني‌ها مطرح شود.

وی افزود: ورزشكاران در نشست‌هايي كه با رئيس جمهور و مقام معظم رهبري داشتند، مسائل و مشكلات خود را مطرح كردند و ما هم در اين راستا و باتوجه به تاكيد رئيس جمهور، جلسات خود را بيشتر كرديم تا دغدغه‌ها مطرح شود. اين‌ افراد نمايندگان قهرمانان هستند و آن‌ها مشكلات خود را مطرح كردند و خودمان هم نسبت به برخي از آن‌ها آگاه هستيم و تلاش مي‌كنيم كه شرايطي فراهم كنيم كه قهرمانان با بهترين شرايط ممكن، در رقابت‌هاي بين‌المللي مقام كسب كنند و اين نشست‌ها به ارتباط نزديك مديران با قهرمانان كمك كند و اين ارتباطات مي‌تواند مشكلات را برطرف كند.

هاشمي افزود: اقدامات خوبي براي تسهيلات ورزشكاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد اما كافي نيست و بايد توجه بيشتري داشته باشيم. قرار شد اين نشست‌ها فصلي برگزار شود و مسئوليت جمع‌بندي آن نيز بر عهده كميسيون ورزشكاران كميته ملي المپيك است تا يك چارچوبي مشخص شود و فدراسيون‌ها هم توجه لازم را به ورزشكاران داشته باشند. در هر فدراسيون 6 ورزشكار نماينده ورزشكاران هستند و اين ارتباطات نزديك مي‌تواند به توسعه ورزش قهرماني كمك كند.

بخوانید:  برگزاری مرحله یازدهم رزمایش همدلی و احسان در کهگیلویه و بویراحمد

وزير ورزش و جوانان درباره نقش نظارتي اين وزارت‌خانه در امور باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: طبق قانون اهداف و وظايف وزارت ورزش و جوانان كه مصوب مجلس است، ما بايد نقش سياست‌گذاري و نظارت را پيش ببريم. الان 34 هزار باشگاه در سراسر كشور داريم و مديريت ورزش كشور بايد امور لازم را پيش ببرد. نظارت جزو وظايف ذاتي ما است و منظور ما از نظارت، در چارچوب كلان آن است و دخالتي در امور اجرايي نداريم و اين وظيفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستاي خصوصي‌سازي، سرخابي‌ها بايد بدهي‌هاي خود را پرداخت كند و براي بهتر اجرا كردن آن، بايد نظارت‌هاي لازم صورت بگيرد.

او در پايان گفت: يكي از كارهاي نظارتي ما در اين زمينه بحث قانون فيرپلي مالي است. اين قانون در مجلس تصويب شده است و آئين‌نامه‌اش را فدراسيون فوتبال بايد در مجمع تصويب كند و نظارت روي اجراي اين قانون بر عهده مجموعه ورزش كشور است و نماينده آن، فدراسيون مربوطه است. اين نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌هاي كشور صورت مي‌‌گيرد و سرخابي‌ها طرفداران بيشتري دارند و اميدوارم اين واگذاري و خريد سهام اين باشگاه‌ها مبارك‌ سهام‌داران باشد و سهام‌داران دقت كافي و دغدغه لازم را داشته باشند. اين دو باشگاه، مردمي هستند و ما كنار مردم هستيم و مي‌توانيم زبان مردم براي همه باشگاه‌ها باشيم.

انتهای پیام/



منبع