رونمایی از شعار تیم ملی در جام جهانی

انتهای پیام // 


 

به گزارش  خبرگزاری برنا، احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی با اعلام این خبر گفت: امسال بعد از اعلام فراخوان برای دریافت شعار پیشنهادی از طریق شبکه‌های مرتبط با تیم و فدراسیون فوتبال تعداد زیادی شعار دریافت کردیم.

وی افزود: در کارگروهی که با حضور معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سرپرست دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و کارشناسانی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و همچنین فدراسیون فوتبال تشکیل شد، شعارهای دریافتی بر اساس شاخص‌هایی چون «کوتاهی و قابلیت به یادسپاری»، «آهنگین‌بودن و دارای ظرفیت انگیزه‌بخشی و مبارزه‌جویی» و همچنین «همدلی مردم و وفاداری بازیکنان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شعار تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شد.

وی با بیان اینکه شعار تیم‌های حاضر در دو جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه تحلیل محتوا شده بود گفت: کلیدواژه‌هایی چون ملت، رویا، تاریخ و … در شعار بسیاری از کشورها تکرار می‌شود، به همین دلیل کارگروه تصمیم گرفت برای پرهیز از شباهت و همچنین تکرار کلیدواژه ایران، از نام کشور در شعار استفاده کند و شعار «تا پای جان، برای ایران» با توافق جمعی انتخاب و به کمیته برگزار کننده مسابقات ارسال می‌شود.

رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال افزود: این شعار پیشنهاد یکی از علاقه‌مندان تیم ملی به نام مصطفی بیک بوده که ان‌شااله به نحو شایسته‌ای از ایشان تقدیر خواهد شد.


|





منبع

رونمایی از شعار تیم ملی در جام جهانی


آیا این خبر مفید بود؟

گفتنی است، شعار تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل «افتخار پارس» و در جام‌ جهانی 2018 روسیه « 80 میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب» بود.