ساخت کتابخانه مرکزی قزوین نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی است

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین به همراه جمعی از کارکنان این نهاد، در سفر یکروزه به استان گیلان از کتابخانه های عمومی شفت، رشت و کتابخانه سیار منطقه آزاد انزلی بازدید کردند.

محمد بیگی در بازدید از پروژه در حال ساخت کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به اقدامات ارزشمندی که با حمایت اداره راه  و شهر سازی استان گیلان برای ساخت این کتابخانه مرکزی انجام شده گفت: حمایت دستگاه های مختلف استان قزوین در ساخت کتابخانه مرکزی بسیار مهم و ضروری است.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان موضوع تمدید قرارداد را پیگیری کند که متاسفانه اقدام به طرح شکایت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرده تا زمین را باز پس گیرد و در نهایت مقرر شد از طریق سازوکار رسیدگی به اختلافات دستگاه های اجرایی این موضوع حل و فصل شود. 

انتهای پیام





محمد بیگی بیان کرد: حدود 60 نوع خدمت در کتابخانه مرکزی به مراجعه کنندگان ارائه می شود و خدماتی که در این کتابخانه ارائه می شود فراتر از کتابخانه های معمولی است و موضوع تالار محققان و دسترسی به پایگاه های علمی، ساختکده، اتاق مادر و کودک و بخش مشاهیر از جمله فضاهایی است که در کتابخانه مرکزی وجود دارد و در واقع فضای جامعی است که سابقه تاریخی شهر را نشان می دهد که امیدواریم احداث این کتابخانه بسرعت عملیاتی شود.

بخوانید:  باید روی فوتبال خودمان تمرکز کنیم/ قرار است فردا پیروز میدان باشیم

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین یادآورشد: امسال برای نخستین بار اعتباری برای خرید خودروی سیار اختصاص یافته که پیگیر آن هستیم همچنین یک دستگاه مینی بوس از سوی سپاه صاحب الامر (عج) اهدا شده که تا شهریور ماه این 2 خودروی سیار هم به بهره برداری می رسد. 


آیا این خبر مفید بود؟

وی افزود: با توجه به پیگیری ها در خصوص کتابخانه مرکزی، زمین در نظر گرفته شده برای احداث این پروژه با اعتبارات تملک دارایی و قبل از اتمام قرارداد، محصور شد و درخواست تمدید قرارداد کردیم تا پروژه را از طریق سرمایه گذار واگذار کنیم.

وی با اشاره به سایر اهداف و برنامه های این اداره کل افزود: ایجاد فضای مطالعاتی و دسترس پذیر کردن منابع اطلاعاتی مدنظر ماست که با احداث  کتابخانه و همچنین از طریق کتابخانه سیار این مهم شدنی است و خدمات دهی هر کتابخانه سیار به گونه ای است که بین 15 تا 30 منطقه را پوشش دهد که این امر به خصوص برای مناطق صعب العبور و روستاهایی که جمعیت دانش آموزی دارند و فاقد فضای مطالعاتی هستند، ضروری است و می تواند پاسخگوی نیاز مراجعان باشد. 

فاطمه محمدبیگی با حضور در کتابخانه مرکزی رشت ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز در حال تکمیل ، در جریان اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای تجهیز این کتابخانه قرار گرفت

photo_2023-05-30_14-43-21 (3)

محمدبیگی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین 15 میلیارد تومان اعتبار برای چهار پروژه احداث کتابخانه در نرجه، سگزآباد، بیدستان و شریفیه اختصاص یافت و علاوه بر این  یکی از مصوبات سفر در خصوص کتابخانه مرکزی بود که مقرر شد  300 میلیارد تومان از محل مولدسازی برای تهیه زمین کتابخانه مرکزی و احداث این کتابخانه و تالار شهر در سال های 1401 و 1402 هزینه شود. 

بخوانید:  توافق باشگاه استقلال و نکونام بر سر جذب بازیکن خارجی
photo_2023-05-30_14-43-21 (2)

محمد بیگی با اشاره به لزوم احداث کتابخانه مرکزی در استان تأکید کرد: قزوین جزو معدود استان هایی است که فاقد کتابخانه مرکزی است در حالی که کتابخانه مرکزی در هر استانی که به بهره برداری رسیده موجب افزایش تراز فرهنگی آن استان شده است.