ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلین در ۵۴ دانشگاه

خطیبی ادامه داد: دو دستوربه دانشگاه ابلاغ شده است که ۱۰ از درآمد اختصاصی دانشگاه و اموال تمام دانشگاه به ساخت خوابگاه متاهلین اختصاص یابد.  

معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم عنوان کرد: بحث خوابگاه های متاهلین از آغاز راه اندازی دانشگاه در سال ۱۳۱۳ وجود داشته است، این بحث برای دانشجویان آموزش تکمیلی در سراسر کشور وجود دارد‌ در سال ۱۴۰۰  حدود ۳۰۰ واحد خوابگاه متاهلین ساخته شد و  حدود ۳۰ درصد به خوابگاه متاهلین اضافه شد. نهضتی در این استان راه اندازی شده، ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلین در ۵۴ دانشگاه آغاز شده است. 

 وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تا ۱۴۰۴ این واحد ها را تکمیل کنیم زیرا این اقدام برای جوانی جمعیت و هم نگهداشت نخبگان موثر است. . 

خطیبی بیان کرد: پژوهشگاه های ما در دستور کار قرار گرفت و مالیات پروژه های پژوهشی در گذشته ۵ درصد بوده است و در ده ماه اول سال به صورت پلکانی و هم اکنون مالیات پروژه های پژوهشی ۵ درصد است .

معاون اداری وزارت علوم گفت: ما پاداش پایان خدمت همه افراد بازنشسته را پرداخت کردیم و در آموزش عالی بازنشسته ای تا پایان سال ۱۴۰۱ نداریم که پاداش خود دریافت نکرده بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت بهداشت درباره اقدامات حوزه آموزش عالی در دهه فجر ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۸۱ پروژه با اعتبار هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان در حوزه های اموزشی، پژوهشی ، خوابگاه دانشجویی و متاهلین در ۳۶ دانشگاه در ایام دهه فجر افتتاح می شود.  

بخوانید:  لزوم پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی از حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی

انتهای پیام/ 



منبع

وی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته ساخت مسکن برای کارمندان دانشگاه ها اقدام شده است در این راستا از اراضی مازاد دانشگاه ها استفاده می شود که با وزارت راه تفاهم نامه ای منعقدشده است. اراضی مازاد ۷۱ دانشگاه شناسایی شده است وبه نهضت ملی مسکن واگذارشده است . همچنین ۳۰۰ هزار هکتار برای ساخت مسکن در ۱۳ دانشگاه شناسایی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است.