سرعت سرایت سویه جدید اومیکرون زیاد است 

وی تاکید کرد:  علایم این ویروس شدید نخواهد بود ولی سرعت سرایت و همه گیری آن زیاد است و به تبع آن تعداد افراد زیادی از جامعه مبتلا خواهند شد که در این بین گروه های پر خطر در معرض آسیب بیشتری خواهند بود.

انتهای پیام/





به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، دکتر علیرضا سلیمانی، روز سه شنبه در پانزدهمین کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، اظهار کرد چند هفته ای است سویه جدید اومیکرون در کشورهای اروپایی و آمریکا و همچنین چین و ژاپن اغاز شده است و در کشور ژاپن مرگ و میر بر اثر کرونا به ۳۰۰ نفر رسیده است.

آموزش و برگزاری جلسات توجیجی ویژه پزشکان عمومی و تخصصی در استان 

وی تاکید کرد: مجدد  پروتکل های درمانی  و اعزام، بازبینی و به بیمارستان ها ابلاغ می شود.

وی خاطر نشان کرد: تنها را پیشگیری و کنترل این سویه جدید ، رعایت مجدد پروتکل ها بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن یاداور است.

تمامی  بیمارستان ها در استان بیماران با علایم کرونا را پذیرش می کنند

وی متذکر شد: پیشگیری از پیک شدید این بیماری و کنترل وضعیت موجود مورد تاکید است.

وی بر مدیریت صحیح و مصرف منطقی دارو در مراکز درمانی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: تدابیر لازم در حوزه دارو، مواد ضد عفونی کننده، اقلام محافظت فردی در بیمارستان ها سنجیده شده است.

البرز از نظر رنگبندی کرونا آبی است

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورمان و استان البرز در فاز پیشگیری قرار دارد و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق همگانی دوز یاداور انجام نشود احتمال دارد ما نیز مانند کشور های دیگر در چند هفته ی اینده با پیک ابتلا به این سویه جدید کرونا رو به رو شویم.

بخوانید:  استقلال و آزادی محصول حاکمیت اندیشه اسلامی است

این متخصص عفونی ادامه داد: تا این لحظه با علایمی که سویه جدید این ویروس از خود نشان داده است همان پروتکل های تشخیصی و  درمانی، مانند سویه اومیکرون خواهد بود.

تدابیر دارویی در کنترل و مدیریت سویه جدید اومیکرون سنجیده شده است. 

دکتر احمد مهدوی رئیس اورژانس البرز وضعیت استان را از نظر رنگبندی کرونایی آبی دانست و افزود: در چند هفته ی اخیر روند ابتلا به کرونا ثابت بوده است ولی انتظار می رود با توجه به روند افزایشی این بیماری در کشور های دیگر تا چند هفته دیگر امار ابتلا در استان افزایش یابد. 

دکتر امیرعباس واعظی ، معاون درمان دانشگاه به آماده باش کامل مراکز درمانی استان اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم به نوعی سنجیده شده است تا تمامی بیمارستان ها اعم از دولتی و خصوصی،  بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش نمایند و بیماران  تنها در صورت نیاز به  مراقبت های خاص و مشاوره های ویژه ریوی به مراکز تخصصی تر استان منتقل می شوند.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: تفکیک تریاژ بیماران با علایم کرونا و غیر کرونا در بیمارستان ها انجام خواهد شد.

وی افزود: تشخیص این سویه جدید اومیکرون تنها با ازمایشات تخصصی امکان پذیر است اما علائم آن مانند علایم اومیکرون مشاهده شده است.

 دکتر نفسیه خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه به ظرفیت ها و نیازسنجی دارویی و تجهیزاتی مراکز درمانی اشاره کرد و افزود:نیازسنجی از تمامی مراکز درمانی نسبت به  اقلام دارویی و محافظتی در استان انجام خواهد شد تا در صورت پیک این بیماری مشکلی از بابت دارو نداشته باشیم.

بخوانید:  افزایش ۲ میلیارد لیتری سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته/تامین سوخت حمل و نقل با ۳۰۳ میلیون لیتر بنزین

 دکتر شهروز یزدانی، معاون آموزشی دانشگاه بر بازبینی و ابلاغ مجدد پروتکل های درمانی به مراکز درمانی و پزشکان عمومی و متخصص تاکید کرد و افزود: با توجه به رفتار این ویروس و واکسیناسیون انجام شده  انتظار میرود  اکثر مبتلایان به صورت سرپایی درمان شوند و مانند موج های اول تا سوم شاهد آمار بالای مبتلایان بستری نباشیم.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع