سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا از ارزشمندترین فرصت‌ها در سیاست خارجی کشور است



جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان، گفت:  پاکستان  یکی از مهمترین کشور‌های جهان اسلام است. کشوری است که با عربستان، کشور‌های حاشیه خلیج فارس، آمریکا و‌حتی انگلیس رابطه نزدیک دارد و اثرگذار در تحولات افغانستان هست.

وی اظهار کرد: پاکستان در توازن روابط ما در شبه قاره هند  نگاه ویژه‌ای دارد. پاکستان ظرف مدتی که با ما رابطه دارد همیشه کشور دوست تلقی شده  و نگاه ما به پاکستان در دولت‌های مختلف یک کشور دوست بوده است اگر چه تنش‌های ناخواسته و مقطعی در مسائل مرزی هم رخ داده ولی پاکستان برای ما به عنوان کشور هم دین و هم فرهنگ و هم تاریخ دارای اهمیت بوده و پیوند‌های بین ما و مردم پاکستان و دولت پاکستان انکارناپذیر است.  

جهان آبادی تصریح کرد: سفر آقای رئیسی از این جهت اهمیت دارد که تنش‌های سال گذشته را می‌تواند رفع کند و سطح روابط اقتصادی ما را به سطح  روابط سیاسی مطلوب برساند و موضوعات منطقه‌ای را در حوزه افغانستان و دولت طالبان مورد مذاکره قرار دهد. در این سفر باید مسائل مربوط به مواد مخدر و مهاجران افغانی و نیرو‌های تجزیه طلب و تندرو و مسلح نظامی در مرز سیستان و بلوچستان مورد مذاکره قرار گیرد. همچنین در این سفر  بعضی موضوعات منطقه‌ای در جهان اسلام و موضوعات مربوط به فلسطین بین ما و پاکستان مطرح شود.

وی تاکید گرد: سفر آقای رئیسی به پاکستان و سریلانکا و شبه قاره هند کار بسیار ارزشمند و باب جدید و نگاه ایران به شرق است که چه دردهه ۷۰و  چه الان که احیا می‌شود به نظر من یکی از ارزشمندترین فرصت‌ها در سیاست خارجی ما است چراکه ارتباط با این کشور‌ها چه به لحاظ مسایل  مرزی و چه صادرات وواردات و  پیوند‌ها و اشتراکات تاریخی یک حوزه مهم هستند که باید احیاء شود. کار آقای رئیسی برای این سفر و تلاش برای احیای روابط  بسیار ارزشمند است.

بخوانید:  استفاده از زبان هنر برای معرفی ظرفیت های صنعتی و تولیدی کردستان

انتهای پیام/



منبع